Thursday, November 27, 2008

-murid2 khusyuk..cikgu curi2 tangkap gambar-


sudah empat hari..inilah aktiviti pagi saya..menjadi cikgu jemputan untuk murid2 tahun 1,2 &3..buat kelas persediaan untuk ke tahun depan..sepatutnya kelas nie bermula mingu lepas..tapi kerana hal2 yang tak dapat dielakkan..saya hanya mula mengajar pada hari isnin lepas...jiran merangkap kawan emak saya yang meng'offer' saya...dan saya fikir..why not?lagipun saya tak ada ape2 aktiviti cuti sekolah nie..sekurang2nya pagi saya terisi dengan perkara yang berfaedah. kelas ni anjuran JKKK kampung dan rangkaian pendidikan PASTI bagi membantu kanak2 ini belajar dalam musim cuti sekolah..jadualnya pun tak terlalu panjang..bermula pukul 9:00 pagi hingga 11:00 pagi..setiap hari isnin-khamis...bayaran pun sangat murah hanya rm10 untuk jangka masa sebulan...dan yang penting,sekurang2nya kanak2 nie tak menghabiskan masa dengan aktiviti yang tak berisi(sekurang2nya juga ibu-bapa tahu anak2nya belajar 2jam sehari..kalo nak harapkan kat rumah..mungkin kartun ajelah jawabnya..ceria..ceria..ceria...)dan sambil saya membantu mereka..saya juga membantu diri saya..dapat income sampingan musim cuti2 nie..:)..senyum sampai ke telinga....

No comments: