Tuesday, November 17, 2009

Sesak Menyiksa



Saya,


sedang menunggu,


saya tak tahu kenapa,


terasa masa itu terlalu pantas,


tidak terkejar lariannya,


semakin saya berusaha beriringan dengan waktu,


semakin laju ia berlalu.





Saya,


sedang lelah berlari,


kepenatan yang saya rasakan,


mengundang keluhan,


walau saya cuba untuk bertahan,


kadang kala saya masih lagi tewas,


tewas pada sebuah penantian.





Saya,


masih lagi menanti,


walau selewat manapun hadirnya,


saya akan tetap di sini,


saya tidak boleh tewas,


saya tidak boleh kalah,


apalagi berputus asa,


saya akan terus menanti,


di sini,


hingga hadirnya,


menjadi penawar lelah,


mengubat resah,


membawa rahmat yang membahagiakan.





apa jua yang telah berlaku,


biarkan ia pergi sebagai sebuah cerita kenangan,


apa sahaja yang sedang dihadapi,


lakukanlah yang terbaik semampunya,


agar tiada kesalan,


apa yang bakal mendatang,


bersedialah dengan kecekalan,


moga-moga dapat dihadapi dengan tenang.






7 comments:

Abd Razak said...

Salam..:)

Kecekalan dan sabar itu membawa kepada kemenangan dan kesudahan yang membahagiakan...

Kujie said...

menanti dan menunggu
moga tidak menjemukan

Izzah said...

@Abd Razak

salam :)

yer..sabar..itu yang paling utama..
semoga berkat sabar itu adalah bahagia..

Thanks!!

Dearie Pearls said...

Izzah,
Menunggu..
Menanti..
Berlari..
Lelah..
Kenangan..

Realiti Hidup..
Hadapi jek..

MaizaC'Joe said...

Salam Izzah

menunggu memang payah, tak menunggu lagi susah. Jika menunggu membuah kebahagiaan.. apasalahnya teruskan menunggu.. semoga cekal, tabah meneruskan hari mendatang..

-maiza-

Izzah said...

@LOL-Pearls

sedang menghadapinya..
:)

Izzah said...

@maiza

menunggu dengan harapan dan doa moga2 bahagia di akhir nanti...
happy ever after..