Tuesday, February 28, 2012

Spells Vs Doa

Kalaulah saya ada kuasa untuk 'spells' orang,
Tentu dia orang pertama yang saya akan 'spells' ketika itu...
Supaya dia jadi orang yang ada pendirian,tetap dan kuat untuk mempertahankan saya,
Dan supaya dia tidak berpaling dengan sangat mudahnya...

Kalaulah saya ada kuasa untuk 'spells' sesiapa...
Tentu dia telah pun saya 'spells'
Supaya dia hilang ghaib dari pandangan....
Saat dia mula berdolak-dalik...
Saat dia mula melangkah dengan sesekali berpaling...
Kerana saya benci melihat dia...
Biar lenyap terus segalanya tentang dia dari atmosfera saya....

Kalaulah saya ada kuasa untuk 'spells'
Saya akan 'spells' diri saya sendiri...
agar saya akan menjadi orang baru tatkala terjaga dari tidur...
agar saya terus lupa apa yang telah dia lakukan...
dan saya lupa siapa dia dalam hidup saya....

Tapi saya tak perlu 'spells' itu...
Sebab saya ada kuasa doa...
Saya ada Allah tempat saya mengadu nasib...
Allah lebih hebat..Maha Hebat...
Allah jadikan saya kuat,setiap kali saya mohon Dia kekuatan....
Allah jadikan saya tabah,setiap kali saya mohon Dia ketabahan...
Allah melorongkan saya jalan,setiap kali saya mohon petunjuk....
dan Allah lebih menyintai dan menyayangi saya lebih-lebih-lebih banyak dari sesiapapun...

Saya akui..saya sedih bila dia itu berpaling pergi..
tapi...
Saya akan jadi orang yang paling kecewa bila Allah pergi dari saya...
Saya akan jadi orang yang rugi bila Allah melupakan saya...
Saya akan jadi orang yang celaka bila Allah tidak menyelamatkan saya...

Thank You Allah...
Kerana berikan kami hamba-Mu kuasa doa yang sangat bermakna...
Serta sentisa bersama kami dalam apa jua keadaan...
Ampunkan kealpaan dan kelemahan kami Ya Allah...
Berilah kami petunjuk,sesungguhnya kami adalah orang-orang yang menganiaya diri kami sendiri...

No comments: