Sunday, December 30, 2012

After A Long-Long Time

Bismillahirahmanirrahim...
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh...

Hari ni nak main cerita-cerita je. Cerita pasal adik saya. Yang seorang itu. Yang satu-satunya adik perempuan saya. Yang kadang-kadang dia punya manja mengada-ngada mengalahkan budak umur 3 tahun. Yang kadang-kadang angin satu badan dia, macam dia je yang boleh berangin. Yang kadang-kadang bila datang meroyan dia kita boleh dengar je apa yang dia cakap,nak bagi nasihat kena pakai saluran yang ke-3,ke-4 dan sebagainya. Yang kadang-kadang bila dia masuk dapur pegang senduk periuk belanga semua orang kena paksa makan walaupun dia tumis sayur macam dia masak sup sayur. 

Yang selalu bila mengemas habis semua barang boleh hilang (ajaib!). Yang selalu bila saya bosan dia yang akan teman saya pergi mana-mana. Yang selalu bila dia bosan saya akan teman dia kemana-mana. Yang selalu saya belikan baju raya untuk dia. Yang selalu dia pau duit saya. Yang selalu kami tidur sama-sama. Yang selalu suka pakai baju-baju saya. Yang selalu tanya " akak..ok tak baju ni..." atau "akak...cantik tak kasut aku...?" atau " akak aku nampak ada beg tu cantik...".

Tapi itu dulu...masa dia single. Masa kami masih jadi anak dara emak dan abah. Masa kami suka-suki nak pergi OneUtama walaupun dah lepas maghrib menjelma. Sekarang dia dah ada Mr.hubby. Sekarang dia bakal jadi Mummy. Sekarang dia tak boleh di kelik saya ke sana-sini. huhuhu...

Setelah beberapa bulan berlalu. Semalam kami boleh hang-out bersama-sama lagi. Pergi berjimba-ramba cari barang itu-ini bersama. Walaupun termasuk dengan ipar-adik-anak buah bersama-sama. Tapi kami tetap bergembira. Macam masa kami masih anak dara mak dan abah. Macam masa kami dulu-dulu. Rasa itu masih sama. Rasa itu masih ada.

Miss our old time together-gather...Lot of Love!



p/s:
ini bukan cerita sedih :')

3 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Air dicincang takkan putus..

Suka tengok budak lelaki tu posing..:)

Izzah said...

Waalaikumsalam...
Yup..right...keluarga itu anugerah Allah. ..

عبده العمراوى said...



شركة مكافحة حشرات بالقطيف
شركة رش مبيدات بالقطيف