Tuesday, July 7, 2009

Pari-Para

Pari-Pari:
Macam mana ko leh cool jer setiap masa Para-Para?

Para-Para:
Erm..entah..aku buat biasa jer…lagi pun aku tak suka nak berat2kan fikiran.

Pari-Pari:
Seronok je tengok ko…macam tak pernah ada masalah…aku pening la…banyak benda kena buat..tapi tak siap2..pastu tambah lagi kerja….dengan bos yang ntah apa2 ntah nie..lagi la..suka sangat mengarah orang…pastu semua nak perfect…sakit otak aku.

Para-Para:
Ala senang je…jangan fikir kerja kita tu beban. Buat semua kerja ikut kemampuan kita. Jangan anggap benda tu masalah. Anggap je kerja tu amanah. Kita laksanakan amanah…kita dapat pahala..kan..kalau penat rehat sekejap…pastu buat lagi…jangan bagi tekanan dalam diri kita…just make it easy..jangan tension-tension…

Pari-Pari:
Aku tak boleh la…sebab aku tak suka dengan bos…so..aku tak suka nak buat kerja dia..

Para-Para:
Kalau ko fikir macam tu…sampai bila-bila la ko akan tension…dia bos…kerja bos memberi arahan…so,he’s doing his job…so..we’ve carried ours…nanti kalau kita jadi bos..kita jangan lah jadi bos macam dia…make things easy…than people will like us..kan..

Pari-Pari:
Erm…aku cuba la…aku taknak kena darah tinggi plak…tak pasal2 dapat penyakit…

Para-Para:
Hahahahha…Tau pun ko..relax la…kita kan muda lagi…buat je kerja elok-elok…tak payah fikir berat-berat..


Fikir-Fikirkan:
Kerja kita amanah kita. Amanah itu tanggungjawab. Kalau kita ikhlas melaksanakannya dengan niat lillahi ta’ala…ianya menjadi ibadah. Mudah melaksanakan amanah, dan ibadah bila kita ada rasa tanggungjawab. Jangan menganggap kerja itu bebanan dan tekanan. Hasilnya kita tak akan rasa aman.
.Love (*v*).

No comments: