Monday, October 1, 2012

Takut...


Saya benar-benar takut...
kalau-kalau saya salah memilih jalan...

Saya takut,
andai saya silap membuat pilihan...

saya sangat-sangat takut,
andai jalan yang saya pilih ini membawa saya kepada kegelapan...

saya takut-takut,
jika ini bukan jalan yang benar untuk mengenal Tuhan...

wahai sahabat...
ingatkan saya kalau saya salah,
kejutkan saya bila saya terlena,
betulkan saya andai saya melakukan kesalahan,
bantu saya mencari pencerahan,
pimpin saya mencari kebenaran,
berjalanlah bersama-sama saya untuk terus mengenal Tuhan...

Wahai Allah kecintaan hati kami,
jangan Kau sesatkan kami selepas Engkau beri hidayah kepada kami...
bantulah kami,sesungguhnya kami adalah hamba-Mu yang lemah serta serba kekurangan...
mohon petunjuk-Mu ya Allah...

Allhumma Amin...
ya Robbal Alamin...

1 comment:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Nabi s.a.w. sudah berpesan berpeganglah kepada al-Quran dan sunnahku nescaya kalian tidak akan sesat selama-lamanya...