Wednesday, December 26, 2012

Sampai Syurga

Assalamualaikum...

Musim-musim Year End Sale (YES) di mana-mana...
Musim most of gedung pakaian dipenuhi ibu-bapa dan kanak-kanak yang riang-ria tak sabar-sabar nak masuk sekolah dengan pakaian baru.
Musim hujan yang sudah hampir kepada penghujung.
Musim walimah yang makin bertambah-tambah.
Musim durian pun dah tinggal hujung-hujung,habis dah luruh semua buah.

Tapi...
Ada satu musim yang kekal hidup dalam mode:
warm-comfort-happy-bittersweet...
Musim bersama sahabat sejati...
Mengenal dia kerana kebaikan,keramahan dan kerana sama-sama mencari kasih sayang Tuhan...
susah-senang-tawa-tangis-duka-gembira...
semua di adun dalam satu cawan yang sama...
sudah sangat serasi dalam kebersamaan...
moga-moga ikatan ini akan kekal sampai ke Jannah Allah...

mungkin ada ketikanya dia akan terasa terasing...
walaupun tidak dengan niat yang sengaja...
tapi saya menyedarinya...

"Sahabat...kamu anugerah dari Allah buat saya, saya ingin duduk tinggal bersama kamu bukan sahaja di dunia,tapi juga di akhirat sana. Mungkin akan tiba masa kita punya jarak sedikit dari sebelumnya,tapi dalam hati saya kamu tetap yang teristimewa. Walau saya tiada di hadapan mata,namun saya akan cuba sentiasa bersedia untuk panggilan s.o.s dari kamu. Kamu sahabat saya sampai syurga"


I wish nothing but the best for you too...


2 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Sahabat yang bisa bersusah senang bersama..

Izzah said...

waalaikumussalam..

ustaz Razak..

sebab itu saya sayang dia :)