Wednesday, March 28, 2012

Hidup ini Benar, untuk mencari Hidup yang lebih Abadi.

Hakikatnya kita hidup hari ini adalah untuk kita menyediakan bekalan untuk masuk ke alam barzakh nanti. Andai kita menginginkan yang sedap-sedap dan enak-enak sambil berehat di sana,maka perbanyakkanlah amalan. 

Realitinya juga,penghidupan kita hari ini adalah untuk kita membuat pilihan samada melakukan amal kebaikan atau kejahatan kerana apabila kita di bangkitkan di padang mahsyar yang padanya juga hanya terdapat 2 pilihan sahaja samada syurga atau neraka. 

Sedarkah kita,pilihan untuk ke syurga atau ke neraka itu telah pun kita lakukan semasa hayat kita di dunia? kerana apa jua pilihan yang kita buat di dunia ini,itulah penentu kesudahan kita di akhirat nanti.

Semoga kita seeeeemuuuuaaaaaa menjadi manusia-manusia yang akan bertemu di syurga Allah kerana pilihan bijak kita sepanjang hayat kita di dunia.
Membayangkan sahaja kelam gelap pekatnya kubur itu sudah amat menakutkan apatah lagi bila yang menjadi teman itu adalah binatang-binatang yang berbisa dan suara-suara munkar dan nakir yang menggerunkan bersama belati yang bila dihayun ke badan,maka hancur berkecailah seluruhnya. 


Tapi,dosa-dosaku masih terlalu banyak, sedang usaha untuk memperbaikinya jarang istiqamah.Kerana yakin dengan pengampunan Allah,menjadikan aku kadang-kala sangat leka dengan dunia yang sementara.Sedangkan umurku ini adalah rahsia Allah, bila berakhirnya tidakku ketahui,boleh jadi sesaat nanti.

Ya Allah...sungguh gerun,sungguh aku takut dengan siksaMu...
Ampunilah dosa-dosa kami,dosa-dosa ibu-bapa kami,ahli keluarga kami, guru-guru kami, serta muslimin dan muslimat. Jadikanlah kami orang-orang yang tetap di atas jalanMu dan sentiasa mencari redhaMu, rahmatilah kami dan jadikanlah kami orang-orang yang menjadikan cintaMu yang teragung di antara cinta-cinta yang ada di dunia ini...

ameen ya rabbal alameen...

(T_T)

No comments: