Monday, March 1, 2010

Stuck in here...adush..dush..dush...

Dah masuk bulan baru..

MAC...

yang dinanti?

yang ditakuti??

yang dibenci???

Apa-apalah...

cepatnya masa berlarian...sikitnya entry yang di buat tahun ini.


Topik paling digemari tika dan saat ini di rumah sewa saya adalah:


PERSIAPAN PERKAHWINAN...

  • "baju macam mana yang cantik..yang macam nie ker yang macam nie?" sambil membelek2 majalah pengantin yang sejak beberapa bulan yang lalu menjadi majalah langganannya...

  • "kalau nak matchkan kaler...kaler apa lagi masuk dengan warna ***** erk....??"

  • "cadar kalau warna terang ke warna lembut?"

  • "kad kawin ko dah tempah? tempah kat mana?bape sen?"

dan....pelbagai persoalan lagi sering berputar-putar di sekeliling mereka...walaupun hari berganti...

Ya,kerja kahwin bukan sikit-sikit punya kerja..perancangan kena teliti...teratur...dan menepati citarasa bakal pengantin serta berpatutan dengan budget yang telah di anggarkan. Banyak kena fikir....sampaikan terpaksa suruh orang lain tolong fikirkan sama.


SAYA???

  • tolong dengar luahan rasa mereka...

  • tolong tengok gambar2 yang mereka tunjukkan...

  • tolong jawab persoalan yang mampu dijawab...kadang2 tak payah jawab..dorang jawab sendiri..

  • tolong fikirkan apa2 yang dorang suruh fikir sama-sama...tapi kadang2 tak berapa nak masuk sangat dalam fikiran saya...

  • tolong temankan jumpa mak andam dan perunding2 perkahwinan....

TOLONG.....

  • jangan suruh saya jadi pengapit lagi...

  • jangan tanya banyak2 sangat..saya pun tak tahu pasal hal2 berkahwin ini....

Aduhai...






11 comments:

Abd Razak said...

Salam..:)

Takpe jadi pengapitkan!

Sekurang-kurangnya tak perlu berjogging, peluh mencurah-curah.

Maaf saya bergurau sahaja..:)

- jinggo - said...

semuga Allah permudahkan semua urusan.....

tajnur said...

Salam!
Biasannya pengapit nilah yg paling byk sekali mata2 (bkn polis) org bujang yg memerhatikan. Pengapit nilah yg byk org dok merisik2 dari mulut ke mulut. Manalah tau nasib tuah badan Izzah nanti...

Ku Tak Sempurna said...

ko tak nak jadi PENGAPIT lagi???

.
.


errrr??


.
.
.


habis tu, sape yg nak jd pengapit time aku nanti????




.
.


muahahaha

LotsOfLove-Pearls said...

tolong menolong..

tolong je ar.
hehehe..

errr.. giliran Izzah lak?

izzah said...

@Abd Razak

salam...

menjadi pengapit=bersenam sepanjang hari..

hehehe...

betul...betul...

@Jinggo

Allah selalu memudahkan...

izzah said...

@Tajnur

mata2?

bukan polis??

orang bujang???

makcik2???

giliran saya????

hehehhe...insyaAllah..

izzah said...

@KTS

jadik pengapit ko?????

.

.

.

dengan bersyarat

.

.

.

kita sanding sama2...

.

.

.
atau.....

sediakan baju yang manik2..lebih dari manik baju ko..boleh???

izzah said...

@LOL

kalau dengan u...
aku sentiasa ada untuk tolong kamu bah....

siti said...

kak...kot2 sangkut ke..

haaaa~

tuah ayam di kaki kak

keris tuah pada jebat

:)

puspawangi said...

Dik, selalunya pengapit tu lagi manis daripada pengantinnya. Tak caya kat kak puspa? haa...tanya commentator yang lain-lain tu...