Monday, November 21, 2011

Duhai Rindu

Cuti sekolah dah bermula,tapi saya tidak menerima kehadiran cuti ini dengan gembira pun....
sebab...
saya rasa semuanya kosong...
rumah yang kosong...
kehidupan yang kosong...
perasaan yang kosong...

November yang sedang diharungi dengan sangat perlahan....
sangat menyeksakan...
saya rasakan,masa berlalu sangat perlahan...
mungkin lebih perlahan daripada siput....
walaupun hari-hari saya dipenuhi dengan pelbagai aktiviti...
saya masih rasa waktu itu merangkak dengan sangat lambat....

Semua benda yang saya lakukan serba tak kena...
walaupun perkara-perkara yang menjadi kecintaan saya....
saya belek2 buku2 dan novel2 baru..yang koleksinya bertambah...
tapi baru dijengah 2-3 muka surat sahaja...
hilang rasa untuk membaca...
saya beli 3 vcd cerita korea yang selama ini saya sanggup bertahan mata deminya...
tapi satu pun saya tak tonton lagi....
hilang sudah rasa kegilaan saya untuk menyelami cerita-ceritanya...

Hidup saya terasa sangat bosan...
sejak mak dan abah saya pergi menunaikan haji...
rumah ini terasa sangat sepi...
hati saya sangat tidak berisi...
hidup saya tiada lagi bersulam suara yang sering menjadi teman kala suka dan duka...
(walau dulu kadang kala ada juga yang saya tapis dari masuk ke gegendang telinga...kini saya amat merinduinya)
aura rasa berkongsi kasih sayang dalam rumah yang sama terasa bening dan sangat menyesakkan...
mereka adalah penyeri yang tiada tolok ganti...
saya amat-amat merindui mereka....

menghitung hari-hari yang mendatang bagai tak pernah kenal erti sudah....
rasa tak sabar menanti 6 disember  menjelang....
suasana persekitaran yang kacau bilau...
saya tidak hiraukan...
kerana saya hanya mahu menghitung hari itu...
supaya cepat-cepat ia datang....
:(

(~o~)



2 comments:

cun09 said...

salam adik kitee ^__^

lama menyepi? moge sihat...

kata orang bila ada depan mata, kita seolah-olah tidak meyedari, tapi bila tiada RINDU itu begitu kuat sekali ^___^ ...semoga mereka sihat dan selamat pulang nanti...

izzah said...

@cun09

hai kakak kitee...
hehe..senyap tu konon2 nak mengasah otak..rupanya makin berkarat...

tu la kan...bila ada depan mata,buat biase2 jer..
bila dah jauh dari mata,baru tahu betapa mahal harganya...

semoga segalanya lancar..

^__^