Tuesday, November 29, 2011

~Rugi 20%~

Entry baru-baru nie,saya ada cerita betapa kecintaan dan keobsesan saya kepada novel seakan menghilang, walau saya cuba gali dengan pelbagai cara,namun masih juga saya tidak boleh melekat dengan sebuah novel kerana saya tidak boleh masuk ke dalam cerita yang saya cuba baca.

Tapi hari Rabu lepas,saya perlu menghadirkan diri ke taklimat pilihanraya umum (sebab saya jadi kerani pengundian secara paksa rela) di Rawang,maka berbekalkan sebuah novel karya Aleeya Aneesa saya pergi jugak lah ke taklimat tu (kalau tak nak pergi,kena karang surat tunjuk sebab...malas nak karang...dan nanti pastinya saya akan mencipta alasan palsu sahaja).

Oleh kerana taklimat tu agak membosankan kerana pemberi taklimat tu dok ulang benda yang sama lebih 10 kali kot...maka saya pun membuka novel dan terus membacanya tanpa menghiraukan keadaan sekitar. Mula baca..terus saya terjerumus masuk dalam cerita yang saya baca...makanya,saya dah tak boleh nak berhenti membaca...(oh..rupanya saya masih mempunyai tahap keobsesan yang tinggi terhadap novel melayu)...titibe rasa sangat happy sebab hobi membaca novel nie telah kembali...maka,masa-masa terluang saya boleh gunakan dengan sebaiknya..yippi (^_^)
~inilah novel yang mengembalikan saya kepada dunia khayalan~
hehe..

Petang rabu tu,saya perlu berdesup pergi ke JB...balik rumah kakak saya sebab kat Sg. Buloh tak ada sesapa nak temankan cuti hujung tahun saya (sebab kakak saya pun cikgu..jadi kami sama-sama bercuti panjang). Petang tu saya bawa 2 buah novel bekalan untuk saya baca sepanjang di JB 'M.A.I.D' (novel nie dah lama berada dalam simpanan..sejak book fair bulan 4 hari tuh..lama gillerkan...plastik dia pun saya tak buka lagi tau...betapalah pada masa tu saya sangat tidak boleh masuk dalam dunia khayalan saya kerana sebab-sebab yang saya kurang pasti)dan 'Uda dan Dara'...
~novel nie boleh tahan tebalnya..tapi saya boleh habiskan sehari jer..wahahahaha~
teruja2..best rupanya cerita nie... :)
patutlah orang sanggup beratur panjang tuk dapatkan suri ryana punya signature

 ~novel nie..boleh tahan best la...tapi lama sikit nak habiskan baca...3 hari baru boleh khatam~
Mungkin sebab wataknya sedikit matang...tak berapa nak masuk dengan saya yang ala-ala gila-gila remaja nie..maka lambat sikit nak masuk dalam dunia khayalan tuh...hehe...

Bila dah khatam semua novel...saya rasa nak baca lagi..dan lagi..dan lagi...maka tanpa berkira-kira,saya pun mengajak adik saya menjelajah ke Plaza Angsana untuk mencari bekalan-bekalan novel...bukan 1 bukan 2..tapi saya rembat sampai 4 buah novel..itu pun sebab ada beberapa novel yang saya memang nak,takde plak kat situ..kalau tak mau 7-8 buah jugak yang saya beli.

~Hasil tangkapan di Plaza Angsana JB~

Bila dah bayar..baru terfikir..kalau beli kat Pustaka Minerva Jalan TAR..takde la kena bayor memahal sangat macam nie..sebab ada 20% less untuk semua jenis novel...(tapi sebab masa tu dah nak sangat..maka tak berfikir sangat la) sejak dari zaman berzaman memang beli kat Minerva jer...sangatlah berbaloi2..apa-apa pun rasanya balik KL nie mesti saya akan menjejak kan kaki ke sana..sebab semua buku di atas telah selamat saya khatamkan...semua baca tak sampai sehari dah habis...

weeeee....suka (^__^)

No comments: