Sunday, June 17, 2012

Mahabbah Rasulullah & Cinta Masjid

Assalamualaikum...
Salam Isra' & Mi'raj...

Alhamdulillah sejak kebelakangan ini semakin banyak aktiviti menambahkan rasa hampirnya kita kepada Rasulullah s.a.w. Program-program yang bersusun bermula minggu lepas bagi mengingati peristiwa yang menjadi mukjizat agung kepada Nabi tercinta Nabi Muhammad s.a.w. Tinggal kita sahaja yang memilih untuk berada dimana ketika majlis-majlis ilmu bagi menambah rasa mahabbah kita kepada Rasulullah ini dijalankan. Alangkah beruntungnya kita jika kita dapat bersama-sama merasai keagunggan Allah dan ketinggian darjat Rasulullah serta mengambilnya sebagai iktibar.

Antara program besar yang dijalankan salah satunya adalah progran 'Cinta Masjid' yang berlangsung di Masjid Negeri Selangor,Masjid Sultan Sallahuddin Abdul Aziz Shah,Shah Alam. Merupakan satu program bermanfaat yang disediakan oleh TValhijrah bagi memupuk rasa cinta untuk mendekatkan diri kita ke masjid.


Alhamdulillah semalam saya diberi kelapangan untuk menghadiri salah satu aktiviti dalam program 'Cinta Masjid' ini iaitu aktiviti 'Selangor Berselawat'. Apa yang saya boleh katakan 'Allahu Akbar' betapa hati rasa sangat seronok bila mendengar Qasidah dan selawat nabi bergema di dalam masjid yang besar itu. Melihatkan betapa ramai umat Muhammad yang mula mencintai majlis-majlis sebegini. Tahniah buat semua yang telah berusaha sejak awal lagi untuk menjadikan program selawat ini begitu dicintai. Moga-moga selawat yang kita sebutkan akan didengar oleh baginda Rasulullah. InsyaAllah....


 -sesi rehearsal usai solat Asar- 
-Kumpulan Selawat & Adik-adik ASIQS bersama Imam Besar masjid Negeri-

Petang ini insyaAllah akan diadakan pula ceramah tentang isra' & mi'raj oleh Ustaz Don Daniyal selepas waktu zohor. Moga Allah memberi kelapangan kepada kita untuk terus menghadiri majlis-majlis ilmu dan mencintainya.Dan semoga Allah terus menetaokan hati-hati kita dalam iman dan menambahkan ketaqwaan dalam diri kita. InsyaAllah.

-Ustaz Don semasa ceramah Maulidurrasul-

so true...

Kredit gambar to:
My Own album

No comments: