Tuesday, April 7, 2009

.::T.H.A.N.K Y.O.U::.

Jarang-jarang kita mengambil peluang untuk mengucapkan ucapan penghargaan kepada insan-insan sekeliling. Pabila kita mendapat kebaikan,pertolongan dan pemberian tidak selalu kita berterima kasih.

Setiap hari kita membuka mata,menghirup udara,masih bernafas, boleh berjalan dan melakukan segala urusan sendiri dengan kudrat yang ada.

Setiap kali keluar dari rumah,kita mengharapkan agar perjalanan kita selamat,semoga tidak ada halangan di pertengahan jalan dan kita akan sampai ke destinasi dengan selamat.

Bila kita lulus peperiksaan, mendapat kenaikan pangkat,dan mendapat gaji setiap bulan kita tentu akan rasa gembira.

Tapi kita lupa siapa disebalik setiap apa yang kita lakukan. Siapa yang memberi kita peluang untuk membuka mata dan bernafas setiap hari untuk meneruskan kehidupan kita dan memperbaiki segala kesilapan semalam?

Kita lupa siapa yang memelihara setiap langkah kaki kita. Menjaga kita sepanjang perjalanan,dan siapa yang menginzinkan kita untuk sampai ke destinasi dengan selamat.

Kita juga lupa segala aturan hidup kita adalah dengan ketentuanNya. Kejayaan mahupun kegagalan kita adalah dalam urusanNya.

Pernahkah kita mengucapkan terima kasih padaNya setiap kali kita membuka mata? adakah kita akan melafazkan kesyukuran setiap kali kita selesai dengan satu urusan kita? sudahkah kita bersyukur kerana sentiasa dipelihara keselamatan kita? dan bersyukurkah kita di atas kurniaanNya.

Bukan susah nak ucapkan 'syukur alhamdulillah' atau 'terima kasih Allah' setiap kali kita melakukan sesuatu. Biasakan diri dengan lafaz syukur ini,insyaAllah hidup kita akan jadi sangat mudah. Kerana sekali kita mengingati Allah seribu kali Dia ingat pada kita. Mudahkan hidup kita dengan memudahkan diri mengingati Allah.

4 comments:

fazemy said...

Alhamdulillah Izzah ingtkan unt kita bersyukur slalu.

LotsOfLove-Pearls said...

Hye Friend..
Thank you very much for da remainder..

and thank you for 'visitin' me..
im not feelin gud but have to keja jugak..
huhu..
masih di tahap yang boleh..
and Thank God coz im still alive for today..

semoga setiap daripada kita sedar betapa pentingnya ucapan 'terima kasih/thankful'..
Tidak memerlukan usaha utk mengucapkannya..

Thanx for sharin beb..
Gud day!
Keep smilin'!

izzah said...

@fazemy
bersyukur setiap masa..
insyaAllah..

izzah said...

@LOL-Pearls
Yes!
Thank you Allah..for everything..

Get well soon LOL!!