Tuesday, April 21, 2009

Semalam di Pesta Buku

Salam semua...
Dalam sibuk-sibuk dengan pelbagai urusan saya masih sempat pergi memeriahkan pesta buku sabtu lepas. Lepas habis meeting dalam pukul 3 petang, saya dan 2 orang kawan saje buat kerja giler drive dari tanjung karang ke KL untuk memeriahkan suasana pesta buku. At least dapat keluar dari kepompong kerja yang tak pernah nak habis. Sampai kat sana tak banyak pun buku yang saya beli. cuma satu buku yang menarik perhatian saya iaitu buku Ustaz Pahrol "nota hati seorang lelaki". Saya sangat mengagumi hasil tangan ustaz Pahrol,cara penulisan yang santai sangat dekat dengan kehidupan membuatkan saya sentiasa menanti2kan buah tangan beliau. memang berbaloi.
Sambil menilik2 buku-buku di gerai Telaga Biru, saya terpandang sun shade(pelindung matahari) kereta bergambar kartun yang sangat comel,saya jatuh hati dengan satu gambar kartun kanak2 perempuan berwarna pink bertulis "senyum itu sedekah". Punyalah bersemangat saya mencari dalam rak longgokan sun shade tu..sampai ke bawah2 saya cari tak jumpa. kemudian datang pembantu gerai tu tolong carikan untuk saya. Kawan2 yang lain pun tolong carikan jugak. Mungkin gelagat kitorang yang mencari dengan penuh semangat tu nampak menarik perhatian orang yang lalu lalang. Dari 3 orang mencari,bertambah jadi 4 orang kemudian datang orang2 lain pun turut sama mencari...kelakar betul. Semua tolong carikan...dan ada juga yang tertarik dengan rekabentuk yang lain turut membeli (macam dah jadi pelaris la plak..hehehhe...). Last2..datang seorang pembanu gerai yang baru balik dari solat dia tanya "nak cari desing yang mana?" kami sama2 tunjuk pada gambar sticker desing apa yang saya cari. "oh...yang tu dah habis la...ambil la desing lain" warghhhhhh...penat jer selongkar sampai dalam kotak2 semua kitorang selongkar..rupa2nya bukan rezeki saya hari tu..akhirnya saya beli warna purple gambar budak perempuan comel yang bertulis "Allah melihat apa yang anda lakukan". Jadi bila ada orang nak mengapa2kan kereta saya dia mesti fikir dua kali..sebab Allah nampak apa yang mereka buat.
Seronok gak bila sekali-sekala keluar dari kepompong yang melemaskan. Dapat plak pengalaman yang kelakar...terhibur juga jiwa yang penat. Tapi rasa tak puas berjalan kat pesta tu dah malam. Tak banyak gerai boleh pergi dan tak boleh nak tilik buku lama2..rasa macam nak pergi lagi jer...Kalau ada masa hujung minggu ni nak ajak adik saya pulak lah temankan..masa tu nak jalan puas2 kat pesta buku tu...harap2 termakbul la impian nie..

15 comments:

Kujie said...

tahun lepas pergi, tahun ni belum sempat
kaki masih tak boleh jejalan tempat sesak mcm tu.

thn lepas anak2 dpt bersalam dgn angkasawan kita tu..seronok bukan main dia org


erk..kak jie dah 2 minggu berturut2 g tanjong karang....makan cendol...huhu..tinggalkan msg kt blog..izzah tak baca kot

hntrlah no tepon kt " hubungi saya" kt blog kak jie tu

izzah said...

saya mmg giller buku..tu yang tak pernah miss gi pesta buku..kalau dah jalan tu selalu berhabis la gak..

okeh..nanti izzah tinggalkan no kat kak jie erk..

ku tak sempurna said...

ramai org kan kat pesta buku..
kita pegi ari ahad..
sempat sambar 2 biji je..
igt nak pegi lg dlm minggu ni... pegi ari bekerja kurang sikit org..


pssttt... tak dpt sun shade tu, bole cari yg lain... byk lg yg comel2... :)

izzah said...

@KTS
pergi hujug minggu mmg pack sangat..nak gerak pun susah..tu yang tak sempat nak berlama2 menilik buku..

psssttt..memang banyak yang comel..tu ingat kalau terkabul impian ke sana lagi..nak carik yang lain plak...

- jinggo - said...

saya ke pesta buku semalam . best kali ni- dapat kawan2 baru...nik aziz...he....he...tgk N3 saya ada gambar.
saya borong majallah SOLUSI...
beli jangan tak beli

nahmy said...

salam..

adus..tak sempat nak kesana spt tahun2 lps. pasti thn ni punya lg gempak dr tahun sblmnya...

izzah said...

@-jinggo-

dah tengok gambar dgn nik aziz tu..memang popular tempat tu..ramai yang bergambar kat situ..

izzah said...

@nahmy
banyak masa lagi nie..
ada 4 hari lagi..
sempat lagi kalau nak menjengah ke sana..

kayteeze said...

Hu hu...kak tie ni dok ganu, entah apa yang ada.

Kat bandor tu ada gak sikit2 tapi tak boleh nak samakan di KL....jauh sungguh ketinggalan....

izzah said...

@kayteeze
kat ganu mesti ada suasana yang tenang yang mungkin sukar untuk ada di KL...
advace segala2 kat KL nie..

Anak Pendang Sekeluarga said...

slm,,,pesta nie besar x...semua buku terbaru ada ke kt sana,,,

LotsOfLove-Pearls said...

Hye dear..
Ahad and Isnin i ader kat pesta tu beb..
huhu..
xnampak i ker?
ngeee..
i belikan kazen i buku kat Cerdik Publication..
hehe..

Kak Long said...

Kite tak sempat pergi pesta buku lagi...
harap2 sempat pergi ptg ni atau esok.

LotsOfLove-Pearls said...

Cheers dear!

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Friend..

"Friendship Award..
The Best Blogger.."

Anda Dianugerahkan..
Sila ke Mahligai saya..
Ngeeee..