Monday, September 14, 2009

Melalut-lalut..hehehe..

Ada orang banyak sangat kerja,
Sampai hari Ahad pun kena kerja,
Bukan setakat hari Ahad jer,
Boleh dikatakan hari2 pun dia kerja,
Cuti umum ker cuti am ke,
kerja...kerja...kerja....
.
.
.
Bila dah banyak sangat kerja,
Kadang2 terfikir jugak,
Kalau dok goyang kaki kat rumah,
Alangkah bahagianya,
Tiap2 hari istirehat,
Tiap2 hari relax....
.
.
.
Tapi,
Sementara jer la,
Bila difikir2kan balik,
Kalau takde kerja pun susah jugak,
Siapa nak sara hidup?
Makan,minum,duit minyak dan macam2 lagi,
Takde yang free,
Semua mesti berbayar,
Alangkan masuk tandas pun kena bayar...
.
.
.
Kesimpulannya,
Bekerjalah kita selagi terdaya,
Kalau dah tak daya nanti,
Menrungut jugak,
Bersabarlah...
Kerja nie ada pasang surutnya,
Kalau dah takde kerja nanti...
Rehatlah kamu sepuas2nya...
.
.
.
Kerja..jangan tak kerja...
p/s: silalah layan lalutan saya ini..kih..kih..kih...

10 comments:

- jinggo - said...

ada juga yg dah rimas - tak ada kerja ni.........
cuti sebulan....

izzah said...

@jinggo
takde kerja pun rimas kan...
bila kerja plak merungut..
manusia..manusia..

fazemy said...

Hehehe..ni luahan hati ke apa. Janji time raya nnti jgn kerja sudah. Mau meraung tak dpt berhari raya. hehehe

izzah said...

@fazemy
luahan hati bagi pihak org lain..
saya yang lelebih tension yer..
hahha..

kuina said...

selagi ada kerja
selagi itu kita bekerja..


psssttt keja jugak ibadah!

LotsOfLove-Pearls said...

Hye Cikgu..

Tetiba rindu..
kahkah..

lalutan ini sangat berfaedah..
dulu LOL keja mcm nak mati jer. terfikir bilalah kerja ni nak habes. boleh balik rumah dan tidur sepuasnya.
bila dah ader cuti, tetiba nak keja balik..

memang manusia tak pernah puas.
huhu..

kudengar suaramu..

Razak said...

salam...

kerja itu ibadah asalkan ianya tetap dlm syariat...rihat bila Allah panggil kembali ke pangkuannya setelah penat beribadah kepadaNya

izzah said...

@kuina
@razak
ibadah kena wat betul2 jgn memain kan..

izzah said...

@LOL-Pearls

ku dengar suaramu juga..
dan titibe aku terjadi minah indon..kerana terikut dialek sabahan mu..muahahaha..

LOL..kerja mmg tak pernah habis kan..
muda2 nie pun merungut dapat kerja..
cubalah bersyukur..(nasihat untuk diri sendiri)
hehehe..

LotsOfLove-Pearls said...

Hahaha..
Tu ar..
tetiba slang bertukar..

kahkah..

sesiapa yg ckp ngn LOL pasti auto jer cara ckp bertukar..

kahkah..