Thursday, January 7, 2010

Aku Rindu...Sayang Kamu...

Bercuti dari berblogging...apa yang menyebabkan saya lupa menarik jejari menari di lantai kekunci ini?


Beberapa minggu yang lalu...saya bertapa di sebuah daerah yang rasanya sunyi dan sedikit mendamaikan. Suasana persekitaran yang membuai-buai rasa menyebabkan saya lupa seketika kepada dunia-dunia lain di sekitar saya. Saya menjalani rutin kehidupan yang sedikit berbeza. menghirup udara yang nyaman, belajar untuk memikul satu tanggungjawab yang berbeza menjadikan saya perlu lebih fokus kepada perkara yang baru dalam hidup saya.


Dunia saya pada ketika itu jauh dari orang ramai. Jauh dari bunyi kenderaan. Jauh dari kesibukan yang membebankan. Saya punya banyak masa untuk diri sendiri, untuk insan-insan yang dekat di hati dan masa untuk lebih intim dengan- Nya.


Tika itu, saya terlupa seketika...saya masih perlu menulis,saya masih perlu berkongsi rasa dan saya masih perlu berbicara......

eeeeeeerrrrrrkkkkkkkk.................hehehehe...

Auta semata-mata...cerita sebenarnya:
Ketika saya bersemangat waja untuk menghantar entry-entry yang telah saya susun untuk di kongsi bersama teman-teman....sesuatu yang tidak di ingini telah terjadi. isk..isk..isk..sedih betul, tapi saya perlu terima takdir-Nya..
Laptop kesayangan saya yang berusia 8 tahun (lama betul..beli masa tahun 2001) mengalami masalah teknikal..skrin dia rosak..tak bercahaya...nak tak nak kena hantar bengkel. Bila dah hantar ke bengkel, saya terus terputus hubungan dengan dunia internet..dunia maya ini,yang telah menjadi sebahagian daripada hidup saya.


Bukan takde laptop lain kat rumah tu, tapi tak best plak rasa nak guna laptop orang. Jadi saya mengambil keputusan..duduk diam-diam...


Sekarang..hahahaha..saya dah ada teman baru...laptop tahun baru... :)



yang lama saya bagi kat abang saya..biarlah dia berkhidmat untuk orang baru...
Kepada teman-teman yang masih sudi singgah sepanjang ketiadaan saya.."TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK"....dan..janagan lah lupakan saya ;)

8 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Selamat menjalankan tugas semula.

Hadiah (Friendship award) dulu saya letak di sini http://insaaniyyah.blogspot.com/2009/12/berjalanlah.html

:)

nahmy said...

alhamdulillah. tahun baru laptop baru. what a way to start a new year!

izzah said...

@Abd Razak

salam akhi...

thanks..nanti saya ziarah blog...
:)

izzah said...

@nahmy

alhamdulillah...
harap2 tahun nie..semuanya baik2 jer...

Tie said...

Err... kak tie nak pinjam laptop tu boleh ? Pc kaktie dah mereng laa...

izzah said...

@Tie

kak tie..buleh..buleh..meh sini meh..nanti kita kasi kat akak...
saaayang akak.. :)

MaizaC'Joe said...

Salam izzah

ooo... patut la senyap jer...
selamat kembali bertugas...

cun09 said...

salam...

semasa perkara yg tak baik terjadi kita resah, tapi kita tidak menduga ada hikmah disebaliknya...siapa sangka izzah beli juga laptop baru yeee ^_^