Wednesday, January 27, 2010

oh SiTi

Pagi-pagi lagi rumah saya dah menjadi huru-hara. Lepas seorang, seorang yang lain terkejut. Suasana yang hening dan ala suam-suam kuku selepas bangun tidur bertukar gamat dengan jeritan dan gelak tawa yang pecah hanya gara-gara insiden yang sangat-sangat menggerunkan dan meremangkan bulu tengkuk dan meloyakan tekak...bisa membuat saya rasa geli geleman dan tidak keruan. Hendak menaip entri nie pun saya rasa kembang-kembang telinga....

ARRRGGGGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!



isssshhhh...saya memang sangat tidak suka dengan apa yang berlaku pagi ini. Saya berharap mimpi ngeri ini cepat-cepatlah berakhir. Kenapalah perlu hadir mimpi ngeri ini dalam hidup saya. Membayangkannya sahaja saya sudah tak boleh berdiri di atas muka
bumi yang nyata apakan lagi menghadapinya secara realiti...terasa nak sentiasa berdiri di atas kerusi. Tidak tahu apalah nasib saya pagi-pagi lagi (belum sempat nak masuk bilik air untuk mandi pun...) saya dah bertembung dengan spesis ini
.



.



.





Sedangkan inilah antara binatang(antara yer..ada lagi la maknanya selain yang ini..huhu) yang saya tidak boleh walau hanya dengar namanya
di sebut. Alergi sungguh...

That animal..mula muncul di rumah sewa saya sejak 2 minggu lepas...selepas jiran sebelah rumah saya berpindah. Sebelum ini,rumah kami memang aman tenteram je. Tapi sejak 2 minggu lalu kami mula mendengar bunyi tarian dan larian dari atas syiling rumah. Dengar bunyi tu pun dah suspen sangat....kami berharap sangat-sangat 'dia' takkan turun ke bawah...ngeri betul... Tapi malangnya, kawan saya nampak 'dia' berlari di lantai rumah kami minggu lepas,dan hari ini saya pulak bertembung dengan 'dia'....apalagi...gamatlah rumah jadinya..rasa macam masa tu jugak saya nak terbang..kalau boleh nak jalan di awangan..tak nak jejak lantai...taknak terlanggar dia...ya Allah..tak dapat bayang kan....tolonggggggggglah.....!!!! Macamana saya nak usir dia dari rumah saya....saya sangat takut sekarang nie...bukan main2..betul2 punya...saya jadi takut nak masuk bilik air...nak pergi dapur...nak pergi tempat basuh baju....saya takut 'dia' masuk bilik saya....saya takuttttt.....eiiii geli lah!!!!

~kenapa orang boleh tergila2kan ikon kartun nie pun saya tak tau...kalau tengok rupa sebenarnya..still nak suka gak ke???? saya tak dapat bayangkan untuk memikirkannya... errr....~

5 comments:

Abd Razak said...

Salam..:)

Usah takut ngan tikus ustazah!! Dia pun makhluk Allah juga dan berhak utk hidup di dunia ni. Kat rumah saya ni pun ada juga sesekali berlari atas ceiling tu :):)

Ku Tak Sempurna said...

'that animal' sgt byk dan besar2 kat kwsn umah aku... tp kat luar rumah la... kat tong2 sampah... smpikan kucing pun takut ngan dorang..

errrr... aku pun takut gak...

eeeeeeeeee

cun09 said...

salam ^_^

'Cik Siti' nak menumpang umah baru tuuu ^_^

MaizaC'Joe said...

Salam izzah

lama tak singgh sini.. hee.. maiza pun geli la.. kt rumah maiza nie ada jg.. atas bumbung dlm syiling.. mlm2 ja mcm2 bunyi tengah joly.. bersuka ria.. tp.. xberani turun coz bela kucing.... selangkah ja turun habis tamatlah riwayat....

siti said...

ehem...ehem....
siti????? ekeke