Tuesday, February 9, 2010

Alasan!

Lama...lama sangat...terlalu lama. Menyepi dan sepi. Dah tenggelam...cuma belum lemas, belum berkubur, belum juga berakhir satu hayat dan belum bernohktah sebuah ceritera.


Sibuk!!!..itulah alasan lapuk yang sentiasa di guna pakai bila lama menyepi dari dunia blogging nie. Tak suka dengan alasan ini..tapi inilah alasan yang sememangnya jujur! betul..saya tidak mencari alasan...itulah yang saya alami tika dan saat itu.


Alasan lapuk ini memang sangat sesuai untuk saya yang senang cerita...belum pandai menguruskan masa. Walaupun belajar pengurusan masa sampai ke menara gading yang condong..masih lagi gagal menguruskan masa dengan baik. Kelemahan yang sangat terserlah... (apalah cikgu nie..dia ajar budak mengurus masa..tapi dia pun fail...aduhai..malu betul!)


Saya tahu..Allah bagi 24 hours..sama jer macam orang lain dapat...sepatutnya memang tak ada alasan sibuk itu timbul atau muncul...tapi itulah...i'm sorry..
Jumpa lagi nanti...dengan harapan..lebih bijak menguruskan masa.. ;)

10 comments:

KTS said...

apasal macam serupa je alasan kita ni??

sape tiru sape??

hihihihi..

Izzah said...

@KTS

serupa ke?
tapi tak sama kot...?

tapi kalo sama gak...
mesti la ko tiru aku...

huhuhu...

Abd Razak said...

Salam...

Dari Ibnu Abbas RA dari Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda : “Dua nikmat yang kebanyakan manusia terpedaya dengannya ialah WAKTU SIHAT dan MASA LAPANG“. (Riwayat Bukhari).

Adakah kita termasuk dalam orang yang terpedaya seperti yang disebutkan di dalam hadith tersebut? Mudah-mudahan tidak ya

Izzah said...

@Abd Razak

Salam...

aduhai..takutnya mendengar...moga2 Allah memelihara kita yer...

fahana_ann said...

hehehe...same je..huhu

nahmy said...

apa..hah...nak cakap, oh ya cuba pakai jam byk-byk sikit mungkin senang kot masa diurus...jgn pki jam..ban je dah le

Izzah said...

@fahana_ann

same jugak ker..ahahah..
tu laq..kalau sehari 48 jam pun..mesti still bagi alasan yang sama kan...

Izzah said...

@nahmy

pakai jam banyak2..bukan boleh tambah masa pun..sama jugak..

kalau pakai jam....ban..hehehe..tu tak dapat nak imagine..busyuuuk la..
akekeke..

cun09 said...

salam izzah ^_^

alasan yg same gakk...tp adik akak selalu cakap akak yg tak reti bahagikan masa...

tajnur said...

Salam!
Allah SWT Maha Pengasih dan Dia mengetahui kita hidup dizaman yg byk masa terbuang dgn perkara2 lagho`. Maksud saya, sistem ni sendirilah yg menyibukkan dan melalaikan kita, tetapi oleh krn kitya berada pada zaman tsbt, terpaksalah kita akur! namun Firman Allah dalam Surah AzZumar:53, jangan sekali2 kita berputus asa dari RahmatNya. Carilah titikruang spy kita dapat mempelajari AlQuran dan Hadis sebelum datang hari tua kita.