Thursday, April 15, 2010

Wajah Kesayangan



Sofiyyah...namanya.
baru 3 tahun...
ada sorang kakak...dengan adik lelaki.
selalu kena buli dengan adik dia...
walaupun adik dia baru jer berumur 15 bulan...
adik dia agresif skit...
(dia pun camtu gak masa seusia adik dia)
nampak tak kening dia ada garis...
tanda budak aktif...
terjatuh masa panjant kerusi..terbelah kening...
sampai besau lah tanda dia tak hilang...

skang nie dia suka sangat bersembang...
cakap tak berhenti...
ada jer benda dia nak citer...
macam orang besar...
tapi,dia cakap pelat sikit..
kadang-kadang atuk ngan nenek dia tak faham...
tapi buat-buat faham jer la..
(tapi saya terer skit...selalu jadik tukang translate tuk mak nagn abah)

kalau saya balik petang jumaat...
mesti dia berlari menyambut..
"cik ijah!!!!!!"
soalan pertama dia ...
"cik ijah gi ane?"
bila saya bagitau saya pergi sekolah dia mesti jawab...
"nak ikut bley?"
tu ayat wajib dia..kalau nak ikut saper2
macam mintak izin pun ada...
kalau nampak saper2 yang bersiap..
dia pandang muka kita dia cakap..
"nak ikut atuk bley?"
"nak ikut nek bley?"
comel betul..
dengan pelat2 dia...

dia selalu cakap dia dah sekolah...
selalu kerja dia mewarna...
bawak beg sekolah...
sepanjang masa dalam rumah...
kalau adik dia kacau...
dia lari kat acik2 dia...tak pun carik atuk ngan nenek dia..
"amin(sebenarnya amir) kacau...nanti cikgu marah..."
dia tak melawan adik dia atau marah adik dia..
dia cuma melarikan diri..
menyorok blakang orang lain..

dia..kalau nak berjalan...sibuk cari tudung..
tapi..tudung dia bertahan sekejap dia...
nanti dalam kereta..dia dah bukak tudung..
pastu sengih-sengih..
time nie..dia selesema..
asyik nak mengorek bijih jer..
kat R&R pun dia boleh wat kerja lagik...
satu lagi habit dia tak leh tinggal..
hisap ibu jari tangan kanan...
dari kecik..camner ntah nak buang tabiat tuh..

Walau apapun..
dia umpama embun dalam hati saya...








5 comments:

Ku Tak Sempurna said...

nak itut cik ijah gak bley tak?? kita pegi mcD ya cik ijah


.
.


hihihi...


cumilss sungguh bebudak pki tudung... nak2 time balik sekolah... lagi cumils sbb tudung dah senget2... anak tudung ntah kemana .. tp klu yg tua cam cik ijah pki tudung senget, sorri!! mmg kurang cumilss

hihihi


.
.

cik ijah jgn marah eh.. :P

izzah said...

@KTS

nak makan mcD...gaks..
lamanya tak makan mcD..
kat area kuala selangor nie takde mcD...


eh..cik ijah cantik laa..
mane ade pakai tudung senget...
kalau tudung saji tuh..
selalu gak..letak senget..
hihi...

Mohd Ariff said...

tapi kenapa embun.. bukan pelangi? hehe

izzah said...

@Mohd Arif

sebab sejuk hati bila tengok dia...

maza said...

comel sehhh..