Monday, July 5, 2010

Saya sama dengan (=) Cinderella ?

Putih-putih melati Ali Baba...
Merah-merah jelita miow-miow..
Siapa yang baik hati cinderella...
Tentu disayang emak...

Siapa pernah dengar lagu nie? Angkat tangan!!!huhuhu...kalau tak pernah dengar...kesian....mesti tak pernah main sep-sep-sep...tom-tom-tom....kalau pernah dengar tu,maknanya andalah pemain yang paling handal!

Dulu-dulu....saya ratu permainan kanak-kanak....hahahhaan (nampak sangatlah main je kerjanye..hehehe) bukan setakat main sep-sep...main lompat getah pun sayalah ratunya..sampai berjengkal-jengkal tinggi pun boleh lepas melompat (ehem..dulu jer yer..nak besar tak le pulak rajin melompat..lompat tinggi asyik langgar tiang jer...huhuhu)

Sebut jer permainan apa...saya menjadi rebutan kengkawan untuk masuk geng dorang...HAHAHAHA..(hebat tak saya...?) kalau main masak-masak siap beli taugeh..curik bawang,ikan bilis mak.siap peruk pun di kebas skali..pastu masak real-real punya pakai dapur kayu...bila siap makan..rasa sedap sangat mengalahkan chef wan punya masakan jer rasanya..(perahsan!)

Tapi bila bab main konda-kondi,galah panjang, dengan bola rounders..saya kalah...sebab sakit kena baling pastu mainnye ganas..(tapi main jugak..balik sampai maghrib..pastu balik dapat 'hadiah'..sedappppp..)

cerita zaman kanak-kanak...budak sekarang tau lagi ke mainan macam kita dulu-dulu yer? seronok betul jadi kanak-kanak masa tu...

14 comments:

Ju@Lucky^Mummy said...

saya masa kecik2 main menu pelik2..

lipat2 kertas..

tp, masa kecik main ngan kakak2 je.. mak tak bagi main kt umah jiran..

cheqna said...

salam
betul tu
indahnya zaman kanak2
macam2 game ada
bebudak zaman skang???hurm..ntahlah

Ku Tak Sempurna said...

sep sep tom tom??
.
.
lompat getah??
.
.

masak-masak?/
..
konda kondi??

.
.

galah panjang??

.
.

bola rounders??



.
.

permainan apakah itu??
tak pernah dgr pun


.
.

ai budak2 zmn sekarang..

motif??
aku jauh lebih lebih muda drpd ko

hahahaha

Ku Tak Sempurna said...

ok.. tipu je!

aku lah RAJA semua permainan2 tu

RAJA maknanya lebih dasat drpd RATU.. hebat giler la kata budak2 skrg ni

err.. ok .. skrg sila tunduk hormat kepada RAJA :P :P :P


hahaha

Queen said...

ha..ade main..dan ingat lagu tu sebahagian...tapi tak ingat sangat..agaga..terima kasih for remind me..

Ola..oli..ku beri nama...saudara saudari cikebum2...
malam2 hari..siang2 hari..disko..disko...

putih2 melati ali baba..
merah2 delima meow2..
siapa yang yang baik hati cindrella..


agagaggagaggagaga.....

bebudak skang PS...pestu FB...sigh...tapi my lil sis still main baling selipar...agagaga...seronok

julietchun said...

main ronder paling sedap, kasik hentam jauh2, larik sampai 10round,hahahaha.

budak2 sekarang ngadap psp, mana ada trill kan.

izzah said...

@ju

oh yer ker??
demi menjaga keselamatan kot..
:)

izzah said...

@cheqna
indah sesangat..
takde problem nak pikir..
tu yg best!!

izzah said...

@Kts

ko muda dari aku????
.
.
.
ADAKAH?????
.
.
.
:p

izzah said...

@KTS lagi...

Cisss!!!!!!
tak aci main tipu2...
.
.
.
Raja????
.
.
.
Raja Kapoor..
ahahhaha..

izzah said...

@Ju

menu pelik2..maybe boleh jadi kreatif..
main dalam umah..kena fikir mainan2 yg lebih kreatif..
:)

izzah said...

@KTS

apa??
.
.
.
erk...
.
.
kurang jelas dengan tulisan ko tuh..
huhuhu...

izzah said...

@KTS lagi??

cis!!!!
.
.
haiiip!tak boleh main tipu2..
berdosa tau!
.
.
.
ko RAJA???
.
.
.
Raja KAPOOR!!!!
akekekeke..

izzah said...

@Queen

hahaha..
best kan lagu nih..
hehehe..

mesti ratu jugak ni..akekee..