Thursday, June 7, 2012

Sudah sampai jodohnya...

Assalamualaikum...

Semoga hari-hari yang dilalui akan dilimpahi rahmat kasih sayang Allah...

Cerita ini dah terperap lama sebenarnya,dah basi 2 minggu,tapi saya nak cerita juga. Hari pertunangan satu-satunya adik perempuan saya yang gediks mengada-ngada tu ^_^.

Dia bertunang pada hari ahad 27 Mei 2012, dengan her lovely tunang en.Zikrey. Alhamdulillah,akhirnya mereka selamat bertunang dan akan melangsungkan majlis pernikahan pada 15 Sept 2012 dan kendurinya sehari selepas itu.

Nak dijadikan cerita,adik saya nie kira telah melangkah bendul.. (sebab kakak dia nie tak laku2 :P ). Masa hari kejadian,ramai la makcik2 yang bersalam dengan saya cakap "eh..makcik ingatkan kamu yang bertunang..." dan saya pun menjawab "eh..taklah,adik saya..jodoh dia datang dulu". Sepupu-sepapat pulak mula tanya "kamu dapat apa?langkah bendul kan?mesti kena bagi apa2 kat kamu". Hurrmmm...ya,memang keluarga mereka ada bagi saya sepasang kain untuk buat baju kurung,tapi saya tidak pernah terfikir untuk minta apa2 dari mereka, langkah bendul itu cuma istilah orang melayu kita sahaja. Takdirnya,Allah telah tentukan adik saya bertemu jodoh dahulu. Tidak menjadi apa-apa masalah pun pada diri saya. Saya sangat berbesar hati menguruskan majlis mereka,bersibuk-sibuk bersama mereka,ini kan sesuatu yang menggembirakan, sebab mereka melakukan sesuatu yang betul. Couple tu kan haram...jadi mereka nak menghalalkan hubungan itu dengan pernikahan. Melakukan apa yang Allah dan Rasul s.a.w perintahkan,jadi saya wajib menyambutnya dengan berlapang dada.

Saya gembira sebab keluarga saya semakin membesar. Saya gembira sebab mak dan abah saya dapat menantu-menantu yang baik-baik semuanya. Saya gembira sebab dapat menggembirakan keluarga saya. Saya gembira sebab saya suka buat semuanya yang menggembirakan saya juga.

Doa saya,semoga semuanya akan berjalan dengan lancar. Silaturrahim yang dibina akan direstui,diredhai dan mendapat keberkatan dari Allah. Hubungan kami sekeluarga akan kekal sampai nanti kami berkumpul bersama-sama disyurga. Perkenankanlah ya Allah.


yang lelaki tu,abang saya...muka dorang sama kan?sebab dagu dorang berdua ni sama panjang (^__^)

2 comments:

julietchun said...

kita doakan semoga nanti jodoh mereka hingga ke akhir hayat. jodoh pertemuan di tangan tuhan, tak perlu kita nak risau2 sapa yg kawen dulu sapa kemudian.

Izzah said...

@julietchun

ya betul!!!doakan yang terbaik jer kan...moga bahagia dunia akhirat :)

lebyu friend!