Wednesday, October 24, 2012

Moga diperkenankan...

Bismillahirahmanirrahim...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Saat dan tika ini hati saya rasa sangat sayu dan sangat rindu...
Mohon doakan saya...
Moga-moga Allah akan menjadikan saya tetamuNya...
Memilih saya menjadi hambaNya yang bisa menjejakkan kaki ke rumahNya...
Memilih saya untuk menghampiri makam kekasihNya...
Memilih saya untuk dekat dengan tempat yang terindah di dunia..
Memudahkan jalan untuk saya sampai di tempat yang menjadi tanah tumpah kekasihNya,
Kawasan yang menjadi saksi ketabahan dan kesabaran juara kepada kerakusan dan kezaliman...
Tanah yang menjadi saksi keimanan mampu menghapuskan segala keindahan dan kekayaan dunia...
Daerah yang menjadi permulaan kepada sebuah agama kebenaran yang menyelamatkan sekalian manusia...

Benar...
Saya sangat rindu baitullah...
Saya sangat rindu kota al-Munawwarah...
Saya sangat rindu untuk menatapnya dengan pancaindera saya...
Merasai tiupan angin dan udaranya...

Moga-moga Allah membuka seluas-luasnya jalan untuk sampai ke sana...

**saya juga mendoakan buat anda semua**

Allahumma Amin....


Esok hari Arafah..
Malam ini malam Arafah...
walaupun kita jauh dari Arafah...moga amalan berpuasa kita di hari Arafah akan mendekatkan kita dengannya.

لبيك اللهم لبيك، لبيك لا شريك لك لبيك،إن الحمد و النعمة لك و الملك ،لا شريك لك

4 comments:

OmbakBaik said...

INSYAALLAH...AMIN :D

Izzah said...

amin ya rob..
semoga sama2 diberi kesempatan..
:)

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Ya Allah ya Tuhanku, sampaikanlah maksud dan niat semua muslim dan muslimah untuk mengerjakan ibadah haji...

Izzah said...

@Abd Razak..

waalaikumsalam akhi..

amin..amin..allahumma amin...