Friday, November 16, 2012

Bukan rezeki saya : Perancangan Allah


Semua perancangan saya untuk satu hari ini tidak menjadi. Satu pun tak ada yang jadi. Ada tiga benda yang saya nak buat hari nie. Dua darinya sepatutnya settle pagi tadi, tapi kerana orang yang berjanji nak teman saya pergi tu,tiba-tiba plak ada meeting dan kena jumpa VVIP after Solat Jumaat, maka terpaksa cancel. Tapi,waktu tu saya masih positif lagi. Lagipun benda ni boleh settle hari lain.

Tapi,bila plan malam saya terpaksa di batalkan (walaupun dah exited iron baju dan sebagainya) saya jadi sedih sangat. Sebab event ini tak ada hari lain lagi. Banyak dah program dan seminar yang saya nak attend dari penganjur ini (Al-Maghrib Institute)  yang saya terpaksa batalkan last minit. Sebab tu saya sangat-sangat teruja bila ada program yang akan berlansung malam ini memandangkan kelas Ta'lim malam ini ditangguhkan ke minggu hadapan. Dengan harapan ada ilmu baru yang akan di perolehi.

Sebab itulah kita ini hanya mampu merancang,tapi rancangan Allah itu tentu lebih baik. Tapi saya tetap sedih. Moga-moga akan ada kesempatan lain untuk saya dan moga-moga Allah akan pilih saya untuk berpeluang hadir dalam majlis ilmu dari mereka insyaAllah. Doakan saya ya!


Bukan rezeki saya hari ini : Mungkin ada ruang yang saya perlu isi. Moga saya jadi orang yang sabar dalam mencari taqwa kepada Allah.

2 comments:

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Kita hanya bisa merancang dan kadangkali ia tidak bisa terlaksana kerana semuanya atas kehendak Allah SWT..

Izzah said...

Waalaikum salam..
Ustaz abd Razak...

yup..betul sangat2..
moga ada hikmahnya..
:)