Monday, May 18, 2009

Dua Minggu Lalu

Saya diserang demam panas tahap gaban panasnye. Sampaikan kawan-kawan saya semua risau. Tapi saya tak rasa sakit atau pening sangat kepala. Cuma badan saya rasa lemah jer. Dua minggu demam saya tak kebah2. Masuk minggu ke tiga baru badan mula beransur pulih. Kiranya sekarang nie saya baru jer baik dari demam yang teruk tu. Yang tak laratnya sepanjang tempoh demam tu saya perlu ke hospital setiap hari untuk di ambil sample darah dan urine. Setiap hari tau!sekarang nie pun lengan sebelah kiri saya bengkak kerana kecuaian seorang doktor pelatih yang tersalah cucuk jarum. Boleh plak bila dah tersalah cucuk dia korek2 jaram tu nak bagi keluar darah..sakit tau!pastu skang dah bengkak...masa dia nak ambil darah boleh plak kawan dia cakap "nice...ok..bagus.." dekat member yang mencucuk saya tu..padahal..dia telah pun tersalah cucuk...dan saya menahan kesakitan..saya malas nak banyak songeh..sebab tengah ramai pesakit masa tu.

Dan yang menjadi kemusykilan saya, sepanjang saya mendapat rawatan di hospital tu..doktor yang chek saya tak cakap apa2 pun tentang sakit saya. Dia tak cakap saya kena demam apa. Sedangkan masa tu suhu badan saya sangat tinggi dan timbul bintik2 merah seluruh badan,walaupun saya mengadu dan bertanya "doktor,ada bintik2 merah la kat badan saya (sambil saya menunjukkan tangan yang penuh dengan bintik2 merah tu) kenapa ya?" Jawapan doktor tu "awak pergi ke bilik 7 ambil darah yer" itu jer jawapan setiap hari. Bila result darah di tunjukkan kepada doktor dia buat sedikit catatan yang saya tak faham lepas tu dia akan cakap "esok datang lagi chek darah yer" macam tu jer la...sampai akhirnya saya rasa bosan dan malas nak pergi ke hospital lagi. Yang paling risau mak dan abah saya la.

Tapi alhamdulillah,saya dah sihat sekarang nie...rasa seronok sangat bila dah sihat. Sebab masa sakit,pergi sekolah pun rasa tak seronok sebab tak boleh nak berdiri lama2...kalau mengajar kena duduk jer. Bila budak buat perangai..kepala pinar2..nak marah tak boleh..sebab takut pressure lagi teruk pulak jadinye. Makan pun tak lalu,tapi paksa2 diri untuk makan sebab perlukan tenaga. Itulah..bila sakit baru ingat besarnya nikmat sihat tu..

6 comments:

KTS said...

betul ke dah ok??
skrg ni mcm2 demam..
mungkin sbb musim panas..
banyakkan minum air...

mmg.. bila sakit, baru kita rasa nikmatnya sihat :D

Dearie Pearls said...

Hye Dear..
How I really miss ya..
i xbaca n u lagi tapi seems like u not feelin well..
dear..
lamanya u hilang...?
Ok..
i'l read ur n3 in a minutes..

take care dear..

Izzah said...

@KTS
Dah ok la...
tu la..amalkan minum air putih banyak2...
skang nie..cuaca tak menentu...

@LOL
from now on..i'll make sure akan update my en3..ok dear..

Dearie Pearls said...

ok dear...
pls take gud care...
a little bit bz now..

Dearie Pearls said...

read ya n3 odi..
then, thank God u ok now..
thank God kita masih berada di bumi ini..

then, u take care k..

Izzah said...

@LOL
thank you friend...