Wednesday, July 14, 2010

Cerita ayam berkeris di kaki

Satu teka-teki dulu-dulu (sekarang ada lagi ker orang tanya teka-teki nie?) "binatang apa berkeris di kaki?". Punyalah senang  nak jawab,tapi saya dulu pun masa first time terkial-kial jugak bila orang tanya teka-teki nie.. tapi bukannya rupa taji ayam tu macam keris pun...kans...?

Ayam adalah binatang jenis burung,tapi tidak boleh terbang macam burung. Dulu ayam terbang agak tinggi jugak sebab nak naik atas pokok,sekarang nie dah jarang jumpa ayam yang terbang-terbang..sebab ayam sekarang dah manja...makan pun orang bagi...tak payah cari sendiri...sebab tu dorang dah berat..dah tak main terbang-terbang dah.

Ayam makanan yang paling ramai orang suka. Ayam rendang,ayam masak merah, ayam tiga rasa,ayam paprik, ayam kurma, dan macam-macam masakan lagilah..yang pasti paling di gemari ramai adalah ayam goreng...betul..betul..betul..(upin ipin pun suka makan ayam gorang..)tapi..taukah anda ada pendapat yang menyatakan orang yang SANGAT suka makan ayam nie selalunya PEMARAH...ha..cuba kaji selidik diri anda..adakah anda penggemar tegar ayam? dan sekiranya betul..adakah anda pemarah orangnya...? fikir-fikirkan dan selamat beramal.... ('~')

Setakat ini dulu cerita tentang ayam bertaji di kaki. Akhir ucapan..kesian ayam kan..kenapalah ayam nie selalu diperumpamakan dengan mereka-mereka yang bermoral rendah..contohnya ibu ayam, bapa ayam, ayam itu..ayam ini..ish..sian kat ayam..mereka teraniaya!

5 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Sian ayam kan! Akibat angkara manusia, mereka jadi mangsa.

Tie said...

Salam izzah,

Ish.. kak tie tak tahu lak sifat pemarah tu ada kaitan dengan pemakanan ayam.. Harap tidak benarlah.

cheqna said...

cheqna bukan pemarah tapi peramah
lalalalalalala

KTS said...

ayam?? bagaimanakah rupanya??

.
.

hihihi.. well... ai mmg tak ngam dgn ayam ni.. so, jaraaaaaaaaaaaaaaang sgt 'jumpa' dia.


dan ya.. ai mmg tak pemarah.. hahaha.. apakah?? :D

PCL said...

salam , selalu jugak makan ayam..tp cool jer...makan ayam kpg agaknya...hehehe.