Saturday, July 10, 2010

saya @Johor Baharu

Sejak seminggu lepas, mak rancang nak ke JB..rumah kakak saya. Rindu nak jumpa dengan nenek katanya .Nenek saya sekarang dah tak duduk kampung,lepas atuk meninggal,nenek duduk dengan anak-anak...tapi bergilir..ikut kemahuan dia,kalau kata nak duduk rumah Usu, anak-anak hantar umah Usu, kalau cakap nak duduk dengan Mak Long...hantar umah Mak Long, dan begitulah pusingannnya.

Mak saya asal dari Muar,Johor...adik beradik mak semua duduk area johor jer... JB, Kota Tinggi, Kluang dan Segamat. Mak je duduk kat Selangor,sebab abah kerja kat sini dan keluarga abah semua di Selangor @ KL...jadi nenek memang jarang-jarang duduk dengan kami...tapi kalau dah duduk sini memang makan berbulan2 lah nak mengantar balik ke Johor tu. So,bila nak jumpa nenek,kami akan turun JB..umah kakak saya yang kebetulan berkahwin dengan orang Muar,bekerja dan bermustautin di JB.

Jadi semalam lepas habis sekolah rushing balik sg. buloh...petang tu jugak bertolak ke JB..tapi memula adik saya drive..sampai kat Pagoh baru saya drive..sebab saya yang paling mahir jalan ke JB..(almaklum..setiap kali cuti kena jadik baby sitter..) JB dah macam rumah ke-2 pun ada jugak.

Esok balik KL cadangnya nak singgah Ayer Hitam..nak cari accessories dalaman kereta yang baru..yang sekarang nie,dah melebihi usia setahun..dah bayang kali basuh..rupanya kurang comel..kat situ banyak kedai jual benda comel2 dengan harga boleh runding..erm..sebelum nie dah guna tema mashimaroo..pasni nak pakai tema ape plak erk???

      ada tak tema ini rerasanye?
:)

4 comments:

nahmy said...

salam...tak turun singapore sekali ke?

Abd Razak said...

Salam...

Kat laptop ada burung tu, dalam kereta ada juga, alang-alang ke air hitam tu cariklah bantal kecik berbentuk burung tu utk baring-baring dalam kereta...

Unknown said...

ooo.... takto plak kat situ bleh cr bnd2 gitu yer??


heheheh

cumel2

beras kenthung said...

saya suka isi blog nya ya salam kenal dari saya moga saya bisa but blog seperti kau ini amiin yaa robbal aalamiin