Tuesday, December 20, 2011

Cuti dolu-dolu.. ^_~

Sekarang nie musim hujan...sana sini hujan...ada sesetengah tempat dah banjir pun,walaupun banjir tak sehebat tahun-tahun sebelumnya. Paling dahsat perpustakaan negara pun dilanda banjir..mesti jenuh nak mengemas kan..

Erm..tajuk pasal cuti..tapi dok citer banjir plak..hehe..

Sebenarnya saya nak share percutian saya ke Terengganu. Ini first time saya sampai Terengganu. Pergi tu pun pakai redah jer...saya dan seorang lagi kawan,kebetulan dia ada kenalan yang ada chalet kat Rantau Abang.

Nak cerita betapa seronoknya saya berada kat sana...memang tak terkata lah kan...sebab negerinya cantik..dengan pantai-pantai yang cantik...orang-orangnya pun ramah (walaupun saya agak sukar nak faham bahasa terengganu...tapi saya suka dengan layanan mereka) banyak kawasan yang masih terpelihara. pendek kata...semua yang baik-baik sajalah di mata dan di hati saya.

Walaupun saya pergi pada masa yang kurang tepat (bak kata orang2 sana lah) sebab masa tu dah nak musim tengkujuh..angin kuat..hujan pun lebat...kalo nak tengok laut boleh,tapi tak boleh mandi..bahaya. Selain daripada tu,dorang cakap..sayanglah tak dapat tengok penyu...sebab bukan musim penyu,kat pusat penternakan penyu tu pun takde penyu..kalau tak..boleh la lepaskan anak penyu ke laut..erm..that's why..saya rasa nak pergi lagi ke sana,bawa family pulak...

ok lah..nak cerita panjang2 pun tak best..jom layan gambar.. :)

chalet kitorg- d'teratai chalet

laut yang bergelora-masa nie dlm pukul 7 pagi..pas subuh tak sabar nak turun ke laut..tapi masa tu air pasang dan ombak kuat..so tunggu sampai pukul 7 baru kitorg turun ke laut.

jakun tengok laut yang luas----bestnye----

ini antara bangunan2 yang terdapat kat Taman Tamadun Islam...2 jam kitorg jalan dalam nie...tapi best..tengok bangunan2 bersejarah...

nie masjid kristal...memang terpegun tengok masjid nie..subahanallah...


shooping time...pasar payang
tapi tak la shopping sangat pun..yang sutera tu..poyo bergambar jer yer ;)

makan-makan..
nasi dagang yang sangat sedap...kopok lekor...goreng2 tepung....
(banyak lg benda ktorg makan..tapi tak sempat nak ambik gambo..sbb lapo sgt..ngeeee)

ok..nie jer la laporan percutian di Terengganu...sape2 yang tak penah pergi tu..saya sangat2 mengesyorkan anda untuk pergi ke sana...memang sangat seronok...baaaannnnyyaaaaaakkkk tempat2 cantik...pergilah antara bulan 3 hingga bulan 7...time tu lagi seronok katanya kalo ke sana...dan satu lagi tambahan...semua tandas awam kat sana bersih2...(tapi kat pasar payang saya tak masuk...so tak tau la keadaannya camner yer)

(^__^)


4 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Moga sihat hendaknya di sana..

Selamat bercuti..

Izzah said...

@Abd Razak

Waalaikumsalam..

alhamdulillah..sihat seadanya..

Selamat menghabiskan sisa2 cuti...
:)

cun09 said...

salam,

terlewat baca ^__^
....yg pasti umah akak dekat sgt2 ngan masjid kristal...

kalu nak mari lagi kabo deh nak ajor cakap ganu ^__^

Izzah said...

@cun09

yer ker kak...
seronok gi ganu..
memang ada impian nak ke sana lagi..
nanti kita calling2 yer kalo kita gi sana lag..
:)