Wednesday, July 4, 2012

Separuh bulan...

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Berkongsi apa yang dikongsikan....Moga-moga kita tidak terlewat untuk memanfaatkan malam yang telah dipilih Allah untuk menjadi antara malam-malam yang Allah kabulkan segala permintaan (doa).

Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w :
"Lima malam doa tidak ditolak; malam pertama bulan Rejab, malan Nisfu Sya'aban,malam Jumaat, malam Aidil Fitri dan malam Aidil Adha" (hadith riwayat al-Baihaqi)

Jadi malam ini adalah malam Nisfu Sya'aban,salah satu malam yang disebut oleh Rasulullah s.a.w dalam hadith baginda. Moga Allah memudahkan kita untuk berjaga pada malam ini,beristighfar dan beribadah sebanyak-banyaknya,moga-moga Allah mengampunkan segala kesilapan kita dan memakbulkan doa-doa yang dipanjatkan serta menjadikan kita manusia yang lebih baik pada hari-hari yang mendatang. Semoga buku amalan baru yang bakal diterima akan banyak mencatit amalan-amalan kebajikan dan mengurangkan amalan-amalan kejahatan. Sesungguhnya kita ini manusia yang memang tidak lari dari kekhilafan.

Sabda Rasulullah s.a.w:
"Apabila tiba malam Nisfu sya'aban maka berjagalah kamu pada malamnya (dengan melakukan ibadah) dan berpuasalah pada siangnya, kerana sesungguhnya allah turun (merahmati hamba-hamba-Nya) pada waktu itu,mulai terbenamnya matahari ke langit dunia" (hadis riwayat Ibn. Majah) 




4 comments:

Ku Tak Sempurna said...

semoga bertemu jodoh yang terbaik. amiiiiin

.
.
.

errr... kt doa utk awak.

.
.
dan diri sendiri.

semoga termakbul :D

Izzah said...

@KTS

Amin ya Robb...
insyaAllah,Allah mendengar doa-doa hambaNya yang bersungguh-sungguh...

yang terbaik untuk awak jugak!
amin..

:)

julietchun said...

kita pun nak join doa yg sama gak. :D

Izzah said...

@Juliet

Semoga kita dikurniakan Allah seseorang yang baik disisiNya dan pelengkap terbaik buat diri kita...

:)