Thursday, January 15, 2009

A Day Without Electricity…



Adusss…tahu tak,sepetang nie,tak de karen(bahasa mak saya) kat umah saya..Dok termenung jer la. Nak dijadikan kebetulan pulak…housemate saya takde kat rumah kena gi meeting untuk pengurusan pertandingan Merentas Desa peringkat Daerah Kuala Selangor. Nak membaca tengah-tengah hari buta dan dalam cuaca panas nie,tak berapa masuk sangat. Maka bersendirianlah saya mengadap Cik acer. Blur punya pasal (kerana bersendirian…huhuhu) saya menggodek2 wireless..apesal taknak ada plak dia hari nih?berapa kali tekan ‘refresh’ dan men‘searching wireless networks in range’ tak berjaya juga. Rupa-rupanye..memang lah takde cik Izzah oii..kan Karen takde..nak hidupkan switch wireless tu macamana?..wakakaka..nasib baik daku tersedar dari mimpi ku yang tak indah itu…Waktu terus belalu..busan sungguh( adala 2 jam dok melangut,lipat baju,makan,kemas dapur,melangut lagi dan lagi dan lagi)..tapi nasib baik di waktu petang ada agenda yang menanti..kena latih budak2 bola jaring. Sekurang2nya ada gak la masa untuk melakukan sesuatu. Tu la baru tau susah dan busannye yer bila bekalan elektrik tergendala..kalau dok zaman batu dulu..apa yer orang2 zaman tu buat? Dorang main batu jer ker erk???

5 comments:

Anonymous said...

kadang2 sonok gak tak dak karan tu...boleh rehatkan diri..hahaha..rehat tu mcm AFK - away from keyword...

kadang2 boleh dijadikan alasan tak buat itu ini..karan tak dak alasanya...tapi yg sebenarnya kalau karan ligat berpusing meter pun tk buat jugak..heheheh

tu pesen kak jie lahhh

dua tiga hari dah dok nmpk cikgu cikgi pegang bendera kat simpang2....jadi trafik kawal lalu lintas anak2 murid tgh praktis...:p

Tie said...

Laa...kat sana panas ke??

Kat sini sejuk semacam laa...hari2 pakai stokin ni...hu hu...

Izzah said...

@Kak jie;bila dok sorang2 ape pun tak jalan..di tambah dengan karan takde..melangut jer la kejenye..

@kak tie..sini panas..kalau kuar kul 3-4 petang..mata automatik mengecil..silauuuu...

pusat said...

main batu ape?... lucah sungguh... huhuhuh

Izzah said...

@Pusat..saya tak bermaksud ape2 pon erk..tulus suci pemikiran saya..mungkin mereka main batu seremban jer kot..@baling batu sembunyi tangan..huhuhu