Thursday, January 22, 2009

Kelasku..Muridku...

Fuh..sejak merenovate ‘rumah’ saya tek berkesempatan lagi mengepos (ada ke bahasa nie dalam kamus DBP?) entry…ada beberapa perkara yang perlu didahulukan..tanggung jawab yang wajib dilaksanakan…kalau tak buat..tak amanah.

Saya Cuma sempat menyemak aktiviti di blog lebih kurang 5-15 minit sehari,tu pun kadang2 tengok guna enset jer…sambil makan2 kat Kantin Sekolah.

Aktiviti minggu nie memang dah full..membuat jadual itu ini,buat laporan tektikal itu ini…siapkan accessories untuk kelas..meeting sana sini..turun padang..la..bla..bla..(hari nie hingga Sabtu,insyaAllah hari untuk berehat..sambil mewarna,melukis,menaip…Tahun nie tahun keceriaan sekolah..jadi semuanya perlu kelihatan superb dari segi kecantikan dan keceriaannya..tapi bila berkaitan dengan sekolah rendah..semua cikgu yang buat.Dari A sampai Z.

Semalam ada aktiviti Ko-Kurikulum,saya bercadang mengajak beberapa orang murid untuk sama2 membantu mengemas kelas. Adusss…nak tau ape yang jadi??huru-hara kelas jadinya. Daripada tersusun rapi..jadi tunggang langgang…cikgunye yang sibuk memanjant menampal itu ini..murid2 nye ‘mengemas’ benda2 lain…aduh..penatnye saya..dan selepas peristiwa itu,saya berazam untuk melakukan semuanya sendiri. Biarlah murid2 itu hanya menikmati hasil dekorasi cikgu mereka..dengan harapan..mereka akan menjaganya…

3 comments:

puspawangi said...

Alahai, bebudak...gitula gayanya. Akak puspa paham sangat perasaan Izzah tu, maklumlah...akak pun ada empat orang kat rumah ni. Biar bebudak tu tengok hasil kerja cikgu dia, karang dia dah besar sikit tu baru dia tahu appreciate apa yang cikgu dia buat tu...

pusat said...

la... naper tak bgtau pusat... pusat kat t.malim je nih.... dekat... bolehlah pusat tolong murid2 tu 'mengemas'...

Izzah said...

@Kak Puspa..cikgu bujang..lambat pick-up..budak2 suka 'mengemas'benda yang tersedia cantik...

@Pusat..kalau Pusat ada skali confirm..kelas Izzah jadi mcm fun-fair..huhu