Friday, January 30, 2009

1st Love v(*0*)v


Hari nie nak citer benda2 yang simple and sweet...L.O.V.E..bila menyebutnye jer rasa indah..berbunga2 je perasaan kan..hehehe. Ada ke orang yang tak suka bercinta?mesti takdekan..kalau ada...mesti something wrong somewhere..huhuhu..

Cinta pertama..bila agak2nye saya mengenal cinta pertama..?erm..bila yer..yang saya ingat masa saya darjah 5 hingga darjah 6 saya ada peminat kat sekolah.Saya pun tak menyangka mamat tu meminati saya,sebab kitorg kawan baik..kira satu geng la..main nakal sama2..saya pun brutal gak..main rounders la..galah panjang la..dah mcm budak lelaki jugak. Tu yang macam confius jer bila ada seorg lagi kawan saya (posmen kepada mamat tu) bagitau mamat tu minat kat saya. Tapi saya cover macho jer masa tu..tak mainla cinta2..tak rock la...huahuahua..Sampailah kitorg sama2 naik ke sekolah menengah sama2...dia still suka bagi surat2 cinta..huhuhu..mesti ada lirik2 lagu..tapi masa tu saya sombong...tak layan pun mamat tuh.

Masa masuk ke sekolah menengah,jumpa la banyak kawan2 baru. Kebetulan ada sorg lagi mamat nie..pun minat kat saya..tak sampai seminggu sekolah..kelakar kan!budak2 betul..mamat baru nie bagi saya lirik lagu Rahmat.."siapa sejambak mawar merah..harum dikamar hatimu..hingga diriku dipinggirkan..." (tak ingat tajuk dia..hehehe)...oleh sebab nak melarikan diri dari mamat pertama tu..saya pun berkawan dengan mamat yang baru nie..tapi tak sampai pun sehari...esoknya saya dapat offer masuk sekolah berasrama...dan saya meninggalkan sekolah itu tanpa pesan pun pada sesape...yang terakhir saya dengar ceritanya...sebuk kedua2 mamat tu mencari saya yang telah hilang jejak...hehehe..kelako kan...kenangan zaman kanak2..

Tapi..saya mula meminati seseorang..masa saya di tingkatan 2..tapi saya senyap2 jer('dia' adalah pelajar sekolah tahfiz yang menumpang ambil exam kat sekolah saya..saya form 2 dia form 3)..tak sangka kitorg jumpa balik masa masuk kolej...

So..bila plak korg jumpa 1st love korang..jom sharing2...



12 comments:

fazemy said...

Cinta boleh dtg boleh pergi. Boleh dipupuk boleh juga di khianati. Bila kita ikhlas mencintai seseorg insyaAllah kita akn dpt balasan dr keikhlasan tersebut. Tp cinta kpd Allah yg plg hakiki.

Tirana said...

Huaaaa..dia bukak cerita cinta pertama...hehehe..interesting tapi kak tirana malu nak cerita pasal cinta..ekekeke...

Izzah said...

@Fazemy
semoga cinta kita pada manusia tidak mengurangkan cinta kita pada Tuhan Yang Maha Esa..yang memberi kita rasa cinta..

@Tirana
ala kak tirana..sajer suka2..jom la sharing2..citer lama..hehehe

nahmy said...

salam cik izzah..

ntahle..dah lupa 1st love tu. yg pastinya mmg indah wlupun 'tak objektif'. 1st impression tend to last...camtu la yg mat saleh cakap & ada benarnya. tapi yg terbaik? dah tentulah yg Dia jadikan jodoh dgn kita. klu kita tak yakin Dia dah beri kita yg 'terbaik' maka nanti kita terkata yg Dia tak adil..kan?

klu tak berpanjangan jodoh pun...Dia tentu ada sbb tertentu, gitule...wallahualam.

Tie said...

He he...

Kak tie memang kalah bab cinta2 dan romantik ni... Kak tie yang selalu lari dari cinta...setakat berkawan tu tak menjadi hal...cuma rasa pelik bila tengok orang couple2 ni...kelakar je...

Kak tie mula bercinta selepas berkahwin....mula2 berkawan dgn hubby..5 tahun tau...tak sangka lak dia nak serius hi hi...

Tie said...

Oh...baru teringat...kak tie pernah ada crush dengan actor citer Remington Steele...iaitu Pierce Bronsnan (masa tu sek. men......ha ha...agaknya itu cinta pertama kot!!

Tie said...

Hi hi...datang lagi makcik ni...

Nanti jemput datang ke blog kak tie ambil award tau...

Izzah said...

@nahmy
semoga kita jumpa jodoh dengan orang baik2..ameen..

@Tie
kak tie..saya pun nak bercinta lepas kahwin la..hehehe..tapi bukan dengan pierce Brosnan..hehehe..

kak tie..thanx 4 thr friendship award..muahhh..so lovely..suka sgt...

~mrs azmi~ said...

menarik n3 nih ^_^
mcm saye alhamdulillah dapat bersatu dengan cinta pertama walaupun terlalu banyak rintangan dan cobaan.. klu tak cukup ampuh dinding kesabaran mmg lame dah angkat kaki! :)

Izzah said...

@~mrs azmi~
bestnye..dapat kawin dgn cinta pertama..kira pertama dan terakhir la nie...so sweet...

Anonymous said...

cinta pertama...hehehe..time form 5.
tu sbb spm bungkus!

muka si dia tu sebiji mcm riQ af tu

Izzah said...

@Kujie

kak jie..betol ker mcm riz af?patutla..bungkus..mesti bukak buku nampak muka ensem mamat tu erk..hehehe