Tuesday, March 29, 2011

Kakak Rebina ~ terkena sudah~

Kamu...kamu..kamu....
Nak story sikit...
Sikit jer...
kisah dibuli oleh kanak-kanak rebina...
saya adalah kakak rebina...

Kamu...kamu..kamu...
mesti pernah tengok iklan nescafe kan...????
ala...
yang Harith Iskandar model dia...
ala...
Harith Iskandar yang kengkonon kelakar tuh....
ala...
yang dia ada sebut perkataan...
"HALUSSSSSSS"
pernah???pernah????pernah????

iklan tu biasa-biasa jer pada saya...
tapi perkataan "HALUSSSSSS" tu sangat lah fofulernye dikalangan kanak-kanak rebina nie...
tak tau la apa yang bestnye...
tak best pun...
saya tak gemar pun tengok iklan tu...
biase jer...
wek!

Dan yang lebih buat saya rasa tak suka adalah kerana peristiwa ini:-

di suatu hari yang biasa-biasa,saya seperti biasa masuk ke kelas,mengajar macam biasa dan memberi latihan kepada kanak-kanak rebina ini seperti biasanya. Tiba-tiba seorang kanak-kanak datang menghantar buku kerjanya untuk disemak oleh saya. Dengan muka innocentnya dia memberitahu saya:

"ustazah...atas tudung ustazah ada habuk...."

Saya sepertinya sedikit confius lalu saya membalas kata-katanya:-

"ye ke??tipuuuuu..."
(ayak!ustazah nie...cakap pun macam budak2 tu lah jadik kakak rebina)

maka kanak-kanak tu dengan muka penuh confident berkata lagi:-

"betulllll....cuba ustazah pegang atas kepala ustazah...."

saya dengan innocentnya tanpa berfikir panjang lalu menyapu atas kepala saya dengan gaya nak membuang habuk di atas kepala....dan serentak dengan itu kanak-kanak itu pun berkata:-

"HALUSSSSSSSS......"

eerrrrrkkkkkkk????????
alamak!!!!!terkena sudah!!!!!
suka-suki jer kan kanak-kanak rebina tu mengena kan saya yang tulus mulus nie....
ustazah pun dorang buli jugak tau!
pada ketika itu saya nak marah pun tak jadi marah...
dalam hati nak tergelak pun ada...
eiiiii....
tak suka!tak suka!
macamana nak jadi ustazah garang nih!!!!!!
huhuhu...

7 comments:

arryani said...

ekeke..kalo bdn dh cumel molek..sape nk tkut..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Takpe sesekali mereka nak bergurau dan bermanja...:)

OmbakBaik said...

hahahha..cumils kanak kanak rebina tu...

iklan tu anak saya umo 2 tahun lebey tu pon suke..n word halus tu sgt amat juga digemarinye ;D

izzah said...

@arryani

hurmmmm...
asyik terkena jer dgn kanak2 tuh...
huhuhu...

izzah said...

@Abd Razak

waalaikumsalam...
nasib baik cikgu dia baik hati kan..
:)

izzah said...

@OmbakBaik

betul..
mmg budak2 suka sgt dgn iklan tuh..
tang mana yg best tu kurang pasti la pulak...

Dearie Pearls said...

hahahaha....
haluuuuuuuuuuussssssssss...

terkena sudah dia...
hahaha...