Tuesday, March 15, 2011

Recovering....

Macam orang sakit jer bunyinya, saya tak sakit pun...sihat walafiat,alhamdulillah
Saya rasa hidup saya bermula awal tahun nie,macam telah dilanda tsunami...bertukar 180 darjah. Sejak bertukar ke sekolah baru, berada dalam satu situasi yang baru...saya mula rasa saya hidup saya jafi lain,walaupun bukan 100%...

After 3 month,saya masih lagi sedang berusaha untuk menjadi sebahagian dari komuniti yang baru. Bukan mudah untuk mengadaptasi segala-galanya...lain lah kalau saya jadi spongebob..boleh serap segala-galanya..atau bertukar menjadi sesumpah yang boleh berubah-ubah mengikut keadaan semasanya..

Apa yang saya mahukan hanyalah...ketenangan...saya mahu hidup yang tenang...tenang dari prasangka..tenang dari kekusutan...tenang dari masalah hasad dengki...tenang sebagaimana laut yang terbentang...

Bersangka baiklah sesama manusia...dengan sentiasa bersangka baik kepada Allah..pasti ada hikmah di sebalik segala sesuatu..insyaAllah...

4 comments:

siti said...

kak..laut skang pun tak tenang
.
.
tgok kat jepun..BERGELORA malah ade tsunami..errr nk tgok la akak jd spongebob..har3

Ku Tak Sempurna said...

fuh! lega



ingatkan tukar status baru. :D

hikkssss

izzah said...

@siti
laut yg tak tenang tu takmo la...
nak laut yg tenang2 jer..
:)

izzah said...

@KTS

tukar status???
apakah???
ngeeeee..
kita masih serupa :)