Tuesday, June 22, 2010

Bila esok hari datang lagi

Akan ku cuba untuk hadapi...


Mesti - harus - malah wajib hadapi. Bagaimana kita memulakan hari kita akan mempengaruhi emosi sepanjang hari itu selama 24 jam. Kadang- kadang boleh rasa happy sepanjang hari, seronoknya macam menang duit juta-jutaan. Ada masa pula rasa sangat tension tahap nak makan orang, maka seharianlah ketensionan tuh melanda diri. Boleh jadi juga rasa sedih sesangat...macam orang putus harapan.


Rasa-rasa macam tu boleh datang dengan sebab atau tanpa sebab sekalipun. Kalau bersebab tu memang normal...tapi bila titiba rasa sedih tanpa sebab tu...macam tak berapa nak normal,tapi memang pernah berlaku kan...fikir punya fikir...tapi tak jumpa-jumpa solution kenapa rasa sedih jer seharian nie..macam ada yang tak kena. Buat apa-apa pun serba tak kena. pernah rasa?saya pernah....

Sepanjang hari ini..biasa-biasa saja...hari esok..tak pasti..harap-harap semuanya akan berjalan dengan lancar dan ok-ok jer...tapi mungkin sedikit harapan..semoga ada kegembiraan untuk hari esok..untuk saya..dan untuk kamu semua...


Selamat memulakan hari yang baru!!
Dengan ceria harapnya....
dan penuh kegembiraan...


MyEm0.Com

14 comments:

cun09 said...

salam dik...

semoga diberi kekuatan dan dipermudahkan oleh ALLAH...

izzah said...

@Cun09

thanks kak..
semoga akak pun diberi kekuatan dan dipermudahkan Allah..

Abd Razak said...

Salam..

Jangan merasa sedih dan takut, mudah-mudahan selalu ditunjukkan jalan olehNya.

Genggamlah suatu keinginan/doa itu seperti membawa sebuah telur di tangan. Jangan terlalu keras menggenggamnya, kerana boleh jadi telur itu akan pecah dan mengotori tangan kita (jangan terlalu ghairah mendapatkannya kerana hanya Allah yang tahu yang terbaik untuk kita) dan jangan terlalu renggang menggenggamnya kerana telur itu akan jatuh dan mengotori lingkungan yang dijatuhinya.

izzah said...

@Abd Razak

berhati-hati menjaga hati...
semoga hari yang baik untuk semua..
:)

julietchun said...

sesekali jadi tak normal ok juga,eheehhehe.

LotsOfLove-Pearls said...

yooo darlin..

be happy k..

cheers...

happy tetiba pernah rasa..
sedih tetiba pernah rasa gak..

tapi menurut The Secret, kita boleh ciptakan mood kita.

dan sebenarnya memang betul..
cmner kita nak, kita leh cipta..

nak happy..
senyum..

hehehe..

Happy Day, Darlin!

izzah said...

@juliet

aku skali skala...ko selalu selalu..
hehehe..
*wink*wink*

izzah said...

@LOL-Pearls

senyum..senyum..dan senyum..
bangun tidur tadi u senyum tak?

hari yang ceria...!!!

p/s:templet yang tak perlu godek2..klik jer..terus siap..
hehehe..

Ku Tak Sempurna said...

peeeeeeeeewiiitt..

pink kaler :D

Ku Tak Sempurna said...

hari ni amacam?? ok?? mcm menang duit juta2 tak??

:D


bg la sikit.. tak baik kedekut tau.. hihihihi

izzah said...

@KTS
pink kaleerrrrr....
akekeke..
walau aku cuba lari dari kaler ini..
huhuhu..

duit juta2....
oh...aku dah sedekahkan tadik..ko terlambat...
akekkeke...

puspawangi said...

Salam,

lama tak singgah rumah izzah. Apa yang izzah rasa tu mmg semua orang rasa...itu normal. Yang penting sikap dan sifat yang positif dalam diri itu dapat mengawalnya. Sentiasalah kita berdoa agar mendapat petunjuk dan hidayah olehNya...

izzah said...

@Puspawangi

lamanye tak nampak kak puspa..
be positive yer kak..
:)

Kujie said...

aishhh.... selalu rasa sedih tanpa sebab sedang pada hari tu keadaan tak pula ada yg tak kena...ngape ye