Wednesday, June 2, 2010

Bila memilih...

Being selective..
salah ker?
kalau memilih untuk diri kita..mesti nak yang baik-baik...
kalau boleh nak yang terbaik dalam senarai pilihan...
dengan harapan pilihan itu akan memuaskan hati kita
dan hati orang2 yang berada di samping kita.

Bila mahu memilih...
tentu ada beberapa perkara yang kita pertimbangkan...
mengikut kehendak kita...juga kehendak persekitaran kita...
macam nak pilih baju...
pilih warna yang kita suka...jenis kain yang selesa...potongan yang sesuai dengan kita...
dan 'up to date'...

Boleh ke kita pilih...
demi menjaga perasaan orang lain?
atau kerana terpaksa?
tak pun sebab dah takde pilihan menarik...
walaupun sebenarnya dalam hati 'refuse' yang tak terucap?
kita masih boleh menunggu untuk mendapat pilihan yang bagus kan???

Kadang-kadang...
apa yang kita pilih...bukan pilihan yang tepat..
bila dah pilih..baru sedar..."oh..tak padan dengan aku"
atau...pada kita macam dah kena sangat..
tapi bila orang lain tengok..."ish....buruknye taste budak nih.."
ada jugak kan???
dah pilih baru menyesal....
sebab kita tidak selalu betul...

tapi..
still we have a right to choose kan???
masih boleh menjadi seorang yang "memilih" kan???
tak salah kan???



11 comments:

Ku Tak Sempurna said...

meh sini bg aku tengok


.
.


biar aku tolong pilihkan


.
.


errr... klu 'baik' punya aku chop utk aku dulu


hahahaha
hihihihi



.
.

pilih selagi boleh pilih.. tp jgn terlalu memilih, meaning, jgn cerewet... nobody's perfect k.. err.. ya.. aku pun tak sempurna..

;D

izzah said...

meh datang sini tolong pilih..
.
.
.
kain2 baru..panas2...
.
.
.
nak buat baju raya..akekkee
.
.
.
cerewet???
belum sampai tahap itu..
aku pun semak dengan org cerewet..
huhuhu..

Abd Razak said...

Salam..

Pilihlah...utk kebahagiaan diri sendiri

ariff (bukan adam) said...

pilih kekasih atau kawan?
ariff atau adam?

pantun 2kerat. lalala~

:)

izzah said...

@Abd Razak

Jazakallah...
insyaAllah,pilihan yg membahagiakan diri..
kena sabar banyak2..baru jumpa kan..?

izzah said...

@Arif

nak pilih Adam ke Arif??
kena buat calculation dulu yer..
:)

julietchun said...

pilihan kita tak sama dgn pilihan org, kita rasa cantik tapi org rasa buruk, puaskan hati sendiri dulu :P

LotsOfLove-Pearls said...

gua pilih2 pakaian, xde ar selective sangat..
kalau gua suka, gua tak kisah apa kata org. yg penting gua selesa..

kalau makanan, jangan hidangkan gua ikan yang direbus. erk..

kalau jejaka, gua nak yg berambut panjang (rambut yg direbonding, hakhak) (paras bahu), cerah, tinggi..

bla.. bla..

maka jadilah gua selective person.

kahkah..

izzah said...

@LOL-Pearls

hahaha..jadik selektif nie best gak..

Tie said...

Ya.. kita patut pilih mengikut kesesuaian diri sendiri. Kak tie setuju tu...

pusat said...

kita berhak memilih untuk diri sendiri... tp sekali sekala perlukan juga pendapat org lain....