Thursday, June 17, 2010

flies like a wind..cant touch..but u feel it...

pejam...celik..pejam..celik...
cepat betul masa berlalu...
pejam...celik..pejam..celik...
esok dah hari jumaat...
rasa macam semalam baru je hari ahad...

kalau kita celik jer..tak pejam...
masa tu akan bergerak perlahan ke?
sebab selalu dengar orang cakap...
"pejam celik-pejam celik..cepat je masa berlalu"
kalau tak pejam...mungkin masa tuh berlalu lambat sikit...
boleh macam tuh??
hahahaha..
ingat boleh buat mesin masa ke dengan mata?
kalau masa tak berlalu pun tak boleh gak kan...

kalau sampai masa terpejam terus mata..
tak terbuka-buka...
lagi haru biru...
kalau tak buta..bermakna sudah sampai masa kita...
tiada lagi masa yang menanti mahupun berlalu....
masa tu sudah tiada...

cepat ke lambat ke..
hargailah masa!
masa umpama nagin yang berterbangan lalu..kita merasai kepantasan masa..tapi mustahil untuk menahannya.

9 comments:

pusat said...

pejam celik pejam celik.....
pose dah ganti ker? dah nak ramadhan da....

Kujie said...

pejam celik pejam celik

oppp.... kasut sekolah Intan belum cuci..hahaha

izzah said...

@pusat..
mesti la dah ganti..2 bulan lepas dah langsai..alhamdulillah.. :)

izzah said...

@Kujie
cepat..cuci kasut intan..cuti skolah dah nak abis nih...
huwaaaaaaa....

julietchun said...

pejam celik esok lusa dah nak bukak sekolah,terpaksalah bersesak semula di jalan raya :P

alin said...

cepat sgt abes cuti..arghh

Abd Razak said...

Salam...

Masa terlalu pantas, ada 2 bulan lagi nak puasa..

Sekolah dah nak bermula semula kan!

tajnur said...

Assalamualaikum
Pejam celik, pejam celik dah bertahun usia berlalu, sebelum pejam tak celik-celik eloklah mengejar amal kebajikan buat bekalan disana..

Mohd Ariff said...

i can feel it.. deep inside.