Thursday, June 10, 2010

kesian dia miskin...

Mendengar riuh rendah di rumah jiran barunya. Dengan tergopoh-gopoh Nini yang masih kecil itu masuk ke rumah.

"Ayah....Ibu ...!!" teriaknya sambil berlari deras mengalahkan atlet 100m gamaknya. Ibu dan ayahnya yang sedang bersarapan tergopoh-gapah mendengar teriakkan kuat anaknya itu. Bagaikan ada maslah besar yang berlaku....

"Jiran kita itu agak2nya mesti orang miskin ....."

Si Ayah dan si Ibu sangat terkejut mendengar kata anak perempuannya itu kerana sesungguhnya kawasan tempat tinggal mereka adalah daerah orang yang berada. Takkanlah ada orang miskin yang boleh duduk di kawasan rumah mewah nie...

"Mengapa cakap macam tu, sayang?"

"Sebab, mak bapak dia org kecoh sebab anaknya tertelan duit syiling lima puluh sen."



HAHAHAHAHA.....
tertipu ibu ngan ayah dia...
buat lawak betullah si Nini tu..memang la mak bapak dia kecoh...telan duit 50 sen tuh... pengajaran untuk anak-anak orang kaya berada dan sebagainya.. walaupun 50sen tuh kecik nilainya pada korang... tapi besar bahayanye kalau korang telan... kalau tercekik..boleh membawa maut tau...



saya:
50sen tuh bernilai tuh..dulu duit belanja sekolah mak bagi 50sen tau..macam2 boleh beli..kira kenyang la masa tuh..kalau sekarang orang bagi 50sen..tetap juga berharga..
sebab kalau kumpul2 boleh jadi juta2 jugak akhirnya...

13 comments:

dyea irdina said...

ish2,,,tp knyataan budak2 skrng ni suka tanya soklan tak terduga

Abd Razak said...

Salam...

Nilai hidup ini seharusnya dihargai sebaik mungkin. Dalam setiap keadaan kita meletakkan sepenuh harapan kepada Allah SWT tidak kepada makhluk

LotsOfLove-Pearls said...

Dear..
aiseh...

Nini ni memang melawak.
tak terjangkau di fikiran idea dia tue..

adakah..

Mmm..
gua suka duit syiling..
lebih2 lagi RM0.50..

izzah said...

@dyea
haha..budak2 dah maju..
dia ingat duit 50sen boleh makan gigit2 kot..hehehe

izzah said...

@Abd Razak

mungkin ibu ayah Nini dah jar dia pegang duit kertas jer..
jadi nilai 50sen tuh dah macam 1sen jer kot..

izzah said...

@LOL

suka gak duit syiling 50sen..
sebab dia besau..
kalau ada 50sen dalam wallet..sayang2 nak bagi kat cashier..hehe

cheqna said...

salam..
hahahahaha
budak2 kan...
suka kumpul syiling...tapi tak simpan dalam wallet or purse..ada beg khas untuk syiling ni...
salam ziarah ye =)

julietchun said...

besar tu duit 50sen, memang nahas kalo tersekat, buleh ilang nyawa.

izzah said...

@cheqna

betul3..
tapi tu budak yg selalu tengok duit syiling..
kalo yg tak biasa tengokmduit syiling di buat makanan plak..bahaya tau!

izzah said...

@juliet

besar tuh 50sen..
kalo org tua yg tertelan pon boleh melayang nyawa..apakan lagi budak kecik kan..

nahmy said...

salam...pheww! kalau korek dpt balik lima posen tu, boleh 'frame' kan tuh. cuma jgn buat jd 'ibu duit' je dahle

izzah said...

@nahmy

best gak idea tuh..ahehee..

Mohd Ariff said...

kumpul bnyk2.. nnti boleh buat hantaran kahwin :)