Wednesday, December 3, 2008

Laskar Pelangi

Mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia
selamanya…

lagu yang sedap didengar..dan pada saya ada maksud yang mendalam tentang sebuah kehidupan..walaupun hidup kita kadang2 tak seperti yang kita harapkan..tapi as long as kita masih hidup..kita kena teruskan dengan tabah..kalau takde cabaran tak seronok pulak hidup..kan...kan..kan...;)

2 comments:

Tie said...

Hmmm....macam tu lah hidup kita. Ada kalanya ceria, dan ada ketika sebaliknya.

Walau bagaimanapun segala2nya dah pun tersurat, terimalah ia satu pengajaran dan pengalaman yang tak ternilai harganya.

izzah said...

betu3..hehehe..walauape pun yang terjadi..mesti ada sebabnya..baik ke buruk ke..pasti ada hikmahnye..